[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از گمرک شهید رجایی و در پاسخ به پرسشی درباره عدم تخصیص منابع از سوی بانک ها به بازرگان ها و مشکلات گمرک شهید رجایی، گفت: گمرک به تنهایی بار نیمی از تجارت کشور را به دوش می کشد، اما دچار ضعف ها و مشکلات فراوانی است که همین موجب شده تولید کنندگان و تجار دچار خسارت فراوانی شوند.

وزیر اقتصاد تشریح کرد: بخشی از مشکلات گمرک بر می گردد به نهادهای دولتی که در حوزه واردات کالاهای اساسی، زمان بندی به موقعی انجام نمی دهند که نسبت به آن باید دقت بیشتری داشته باشند تا شاهد چنین اتفاقاتی دیگر نباشیم.

وی تصریح کرد: گمرک با ۲۵ دستگاه و سازمان دیگر کار می کند و ضعف در نهادهای دیگر همکار با گمرک، باعث اختلال در فرآیند کار گمرک شده و باعث شده که فرآیند ترخیص طولانی و هزینه بر شود.

خاندوزی با اشاره به اینکه حل مشکلات هماهنگی نهادهای مرتبط به نفع گمرک کشور خواهد بود، گفت: در نتیجه هماهنگی، دستگاه های مرتبط با گمرک آن زمان و هزینه کمتر برای تجار و تولید کننده و در نهایت قیمت تمام شده کمتر برای مصرف کننده را شاهد خواهیم بود.

در پایان وزیر اقتصاد اضافه کرد: این مشکلات به طور جدی در جلسه با مسئولان ذیربط و رئیس جمهور به بحث گذاشته خواهد شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان