[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی عصر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه این استان دارای امتیازات بالایی است، اظهار کرد: از گیلان در همه جای کشور به عنوان استان طلایی نام برده می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت پسماند و آب شهر رشت نگران کننده است، ادامه داد: چرا استانی مانند گیلان باید در بخش آب شرب و کشاورزی مشکل داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه با توجه به کشت محصولات کشاورزی، آب حرف اول را در گیلان می زند، افزود: وضعیت سدهای استان که می تواند برای ذخیره سازی آب نقش ویژه ای داشته باشد خوب نیست.

وی با بیان اینکه اگر بتوان یک نفر را برای موضوع پسماند گیلان مقصر دانست باید به زندگی چند ساله در سراوان محکوم کرد، ادامه داد: مگر می شود مردم ۳۶ سال در یک منطقه ای که حتی امکان ایستادن چند دقیقه ای در آنجا ممکن نیست، زندگی کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه رودخانه گوهررود بر عکس اسم خود وضعیت ناراحت کننده ای دارد، تصریح کرد: شهر رشت بر خلاف اسم بلند آوازه خود نسبت به بسیاری از شهرهای کوچک وضعیت نامطلوبی دارد و به آن رسیدگی نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: نمی شود همه چیز را به پول وابسته کرد بلکه مسئولیت پذیری نیز اصلی مهم در آبادانی استان ها است زیرا اگر هر شخصی در زمان مسئولیت خود به درستی کار کند وضعیت به اینجا نمی رسد.

وی با بیان اینکه گیلان از جایی که امتیاز آن محسوب می شود یعنی سرسبزی و زیبایی آسیب دیده و ضربه خورده است، بیان کرد: تنش آبی یکی از اولویت های گیلان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حاجی بابایی با اشاره به عدم بهره گیری کامل از ظرفیت ماده ۵۶، عنوان کرد: این ماده می تواند پروژه های بزرگ را خارج از ساختار بودجه حل کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امیدواریم بتوانیم از بحث تهاتر نفت برای توسعه تمام استان ها از جمله گیلان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ به عنوان اولین بودجه دولت جدید حامل پیام هایی برای مجلس است، افزود: بودجه ۱۴۰۱ پیام عدالت اجتماعی، اشتغال، ثبات اقتصادی، سرمایه گذاری و رشد دارد البته برخی جراحی هایی نیز باید در کشور انجام شود و هرگونه تصمیمی که از سوی مجلس گرفته شود در بودجه اعمال تغییرات خواهد شد.

حاجی بابایی افزود: مردم بدانند خط قرمز نمایندگان وضعیت معیشتی آنها است و هر اقدامی که معیشت مردم را به خطر اندازد، توسط مجلس و نمایندگان بررسی می شود و مجلس از مردم پشتیبانی می کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان