[ad_1]

به گزارش شفاف و به نقل از دیلی میل، یک خودروی پرنده لوکس که برای سفر درون شهری طراحی شده است، پرواز آزمایشی موفقیت آمیزی را در دبی اجرا کرد.

استارتاپ "بلودر اینداستریز" (Bellwether Industries) واقع در لندن، پرواز آزمایشی نمونه ابتدایی این خودروی پرنده تمام الکتریکی موسوم به "Volar eVTOL" را در ماه نوامبر به پایان رساند اما به تازگی، تصاویری را از این آزمایش منتشر کرده است. به گفته این شرکت، خودروی پرنده توانست در ارتفاع چهار متری با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

نمونه ابتدایی Volar eVTOL، برای مالکان خصوصی و به عنوان جایگزینی برای خودروها طراحی شده است. این خودروی پرنده، فضای روی زمین را برای دوچرخه سواران و عابران پیاده آزاد می کند و ازدحام را کاهش می دهد اما شاید در عین حال بتواند امکان حمل ونقل درخواستی را نیز فراهم کند.

آزمایش موفقیت آمیز یک خودروی پرنده لوکس در دبی

این شرکت قصد دارد یک نمونه ابتدایی در مقیاس کامل داشته باشد و آن را تا سال ۲۰۲۳ آماده و آزمایش کند. انتظار می رود که مدل نهایی در سال ۲۰۲۸ برای حمل و نقل براساس تقاضا و در سال ۲۰۳۰ برای مالکیت خصوصی در دسترس باشد که به کاربران امکان می دهد تا برای رفت و آمدهای درون شهری از آن استفاده کنند.

شرکت سازنده باور دارد که مردم تا ۱۰ سال آینده می توانند رفت و آمدهای درون شهری خود را از راه آسمان انجام دهند.

اگرچه شرکت هنوز تعداد مسافران را دقیقا تایید نکرده اما این خودرو نخستین وسیله نقلیه بدون بال های بزرگ یا تیغه های باز در جهان است که آن را برای استفاده شهری ایده آل می سازد.

آزمایش موفقیت آمیز یک خودروی پرنده لوکس در دبی

بلودر اینداستریز پس از یک سال پروازهای سرپوشیده توانسته است هشت پرواز آزمایشی را با نمونه ابتدایی خودروی پرنده خود در آزمایش اخیر آن در دبی ثبت کند. به گفته این شرکت، پرواز آزمایشی دبی، پایداری و قابلیت کنترل نمونه ابتدایی را نشان داد و نشان دهنده آغاز مجموعه ای از پروژه های در حال توسعه است.

این وسیله نقلیه الکتریکی دارای یک سیستم محرکه مخفی است که آن را از پره های چرخان یا بال های بزرگ بی نیاز می کند. به گفته این شرکت، این خودرو درست مانند یک وسیله نقلیه الکتریکی که در خشکی مورد استفاده قرار می گیرد، در نقاط شارژ اختصاصی شارژ می شود؛ اگرچه برای جلوگیری از سقوط به هنگام اتمام شارژ، باید به یک زیرساخت جامع و سیستم حمل و نقل متکی باشد.

نمونه ابتدایی فقط دو صندلی دارد اما چشم انداز نهایی این شرکت، یک خودروی چهار تا پنج نفره است که برای همه اعضای یک خانواده مناسب باشد و سفرهای درون شهری را در ارتفاع ۹۱۵ متری با سرعت تا ۲۲۰ کیلومتر در ساعت انجام دهد.

آزمایش موفقیت آمیز یک خودروی پرنده لوکس در دبی

سخنگوی این شرکت گفت: ما می خواهیم یک هواپیمای شهری خصوصی بسازیم تا همه با کمک آن بتوانند از هر نقطه ای به نقطه دیگر و در هر زمانی پرواز کنند. volar به آرامی پرواز می کند و تلاش های ما را در زمینه نوآوری و فناوری به اثبات می رساند.

در رابطه با قیمت ها، این شرکت مقدار مشخصی را فاش نکرده اما هدفش این است که داشتن Volar eVTOL به سادگی داشتن یک خودرو باشد و قیمت آن از قیمت یک خودرو بیشتر نشود. سخنگوی شرکت افزود: نخستین مدل volar در بازار خصوصی مطمئنا گران تر خواهد بود. برنامه ما ارائه حمل و نقل براساس تقاضا تا سال ۲۰۲۸ و مالکیت خصوصی تا سال ۲۰۳۰ است.

شرکت بلودر اینداستریز، volar را به عنوان مقوله جدیدی از حمل و نقل و یک هواپیمای خصوصی برای سفرهای درون شهری تعریف می کند. این وسیله نقلیه به عنوان یک هواپیما با برخاست و فرود عمودی تعریف می شود که می تواند مستقیما به سمت هوا بلند شود و نیاز به فضای باند فرودگاه را کاهش دهد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان