[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه برنامه سفر خود به شهر مقدس مشهد، با حجج اسلام محمد باقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، عیسی نژاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و سید محمدعلی حسینی زهانی، مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در آغاز سخنانش، به نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه دیپلماسی فرهنگی و تأکید و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بازسازی انقلابی در ساختارهای فرهنگی و ایجاد تحول در عرصه امور بین المللی و فرهنگی اشاره کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ذائقه شناسی مخاطب را لازمه تأثیرگذاری فعالیت های فرهنگی در خارج از کشور دانست و گفت: برای تأثیرگذاری در فعالیت های فرهنگی در خارج از کشور باید در گام نخست بتوانیم ذائقه مخاطب را بشناسیم و جهت رسیدن به اهداف متعالی فرهنگی، سیر تحولات فرهنگی را مدنظر قرار دهیم و برنامه ریزی کاربردی داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی مبلغان دینی در شناسایی ذائقه های فرهنگی مخاطب، ادامه داد: مبلغان با مخاطب شناسی و خلاقیت، ابتکار لازم را برای برقراری یک ارتباط ثمر بخش در دست داشته باشند و در کنار ارتباط چهره به چهره از ابزارهای نوین نیز استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور افزود: حوزه علمیه باید در عرصه بین الملل حضور تأثیرگذاری داشته باشد و برنامه ها و تولیدات خود را متناسب با جهان روز عرضه کند. با توجه به وجود بسترهای مناسب برای همکاری این سازمان و حوزه علمیه خراسان می توان روند اجرایی برنامه های فرهنگی را همراه با ذائقه شناسی مخاطب و شرایط محیطی در خارج از کشور تسری بخشید.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه قم و مشهد از ظرفیت های علمی و پژوهشی ممتازی برخوردار هستند، گفت: باید فرهنگ پژوهش در زمینه شکل گیری تمدن نوین اسلامی ارتقا یابد و همه ارکان با رویکرد پژوهش محور، مورد توجه باشد. تحقق تمدن نوین اسلامی به تلاش حوزه نیاز دارد.

علی اکبر ضیایی، سرپرست معاونت همکاری های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در سخنانی، بیان کرد: حوزه علمیه مشهد می تواند در زمینه های فلسفه و علوم نقلی نقش راهبردی و جدی داشته باشد.

حجت الاسلام فرزانه نیز در این دیدار گفت: ما برای تأثیرگذاری در مخاطب چه بسا مخاطب خارجی، باید اهداف، نظام ارزشی سازمان مناسب با هدف، برنامه ریزی مدون و تربیت نیروی انسانی کارآمد را مدنظر داشته باشیم.

حجت الاسلام عیسی نژاد در سخنان خود، به بیان نکاتی در خصوص موضوع نظریه پردازی در حوزه تمدن نوین اسلامی پرداخت و بر لزوم استعداد شناسی و مسیر دادن به طلاب و فن خطابه تأکید کرد.
حجت الاسلام احمد صابری تولایی، عضو هیأت مدیره مجمع خطبای خراسان بزرگ خواستار همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ذائقه شناسی مخاطبان و شناسایی ظرفیت های فرهنگی خارج از کشور شد.

حجت الاسلام حسینی زهانی، مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این دیدار، پیشنهاد تشکیل مجموعه ای برای تبلیغ دین مبین اسلام با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و حوزه علمیه را داد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان