[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آئین خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به سالروز انتخاب آیت الله سید علی خامنه ای به عنوان امام جمعه تهران که منجر به حسادت برخی ها و نوشتن نامه ای تند توسط نزدیکان ایشان به امام شد، اظهار کرد: سالروز وفات حضرت ام البنین نیز در پیش رواست، سالروز بانویی است که با تقدیم چهار فرزند در راه اسلام به نام روز مادران شهدا نام گرفته است. 

وی با بیان اینکه روز ۲۶ دی ماه نیز سالروز فرار شاه خائن و آغازی برای استقلال و عزتمندی ملت ایران است، افزود: رهبری معظم نظام، در ۱۹ دی ماه امسال به صورت تصویری با مردم قم در سه محور غیرت دینی و انقلابی، جنگ نرم و وحدت میان اقشار مختلف با مردم سخن گفتند. 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انقلاب ایران دینی بوده نه سکولار گفت: این عالم دینی است که می تواند مردم را بسیج کند نه روشنفکر غربی، دشمن با اسلام دینی مخالف است نه اسلام سکولار بنابراین عامل نجات کشور در بزنگاه های مختلف غیرت دینی است. 

فلاحتی با بیان اینکه پایبندی به اصول انقلاب باعث پیشرفت می شود و حقیقت مردم در زیر تابوت شهید سلیمانی آشکار شده نه نظر سنجی ها تصریح کرد: برخی علامه مصباح را در برخی از دولت ها مورد تحقیر فراوان قرار می دادند در صورتی که سردار سلیمانی پیشانی ایشان را بوسید چرا که حق بزرگی بر حوزه های مختلف دانشگاهی و حوزوی دارد و به قول رهبری ایشان عقلانیت و غیرت دینی داشتند. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه جنگ نرم وسیع و متنوع در جریان است چرا که دشمن افراد بی ارزش وپرمدعا را که اصول انقلاب را زیر سوال می برند، بزرگ می کنند، افزود: در این جنگ بیّات انقلاب از جمله استقلال، حاکمیت دینی و مبارزه با استکبار و مبارزه با بی عدالتی کمرنگ نشان داده می شود. 

وی با بیان اینکه دشمن درصدد است دستاوردها و موفقیت های ایران را کمرنگ نشان دهد، گفت: ایران و دستاوردهای آن امروز خارچشم دشمنان شده است بنابراین دشمنان ما بدانند که ملت ایران ملتی قدرتمند است پس با دیدن این موفقیت ملت ایران و دستاوردهای جمهوری اسلامی بمیرند. 

فلاحتی با بیان اینکه کارهای عقب افتاده ناشی از فساد، اشرافی گری و نگاه غیرانقلابی ها بوده و با ایجاد امید به مردم و اتکا به توان داخلی باید برطرف شود، تصریح کرد: اختلافات نباید باعث جبهه گیری و جهت گیری اقوام و گرایشات دینی باشد چرا که وحدت ایران خار چشم دشمنان است، برای حفظ وحدت نباید بر مسائل اختلافات ادامه داد تا وحدت از بین نرود در مقابل کسی که در مقابل انقلاب می ایستد انقلاب چاره ای جز ایستادن در مقابل آن ها ندارد. 

امام جمعه رشت با اشاره به سفر رئیس کمیسیون تلفیق به گیلان و بازدید از پسماند و رودخانه ها و اظهار تأسف وی از چنین وضعیتی برای مردم، این وضعیت را ناشی از ناکارآمدی مسؤولان دانست و بیان کرد: به متولیان امر توصیه و سفارش می کنم که همانطور که واکاوی فتنه ۸۸ باید ادامه دار باشد چرا که این فتنه به دست خواص انقلاب اتفاق و به اندازه جنگ تحمیلی کشور را عقب انداخت نباید در مسئولیت ها کسانی که در مسیر فتنه بوده و توبه نکردند انتخاب شوند. 

وی با بیان اینکه امروز استان ما نیاز به آرامش و جلوگیری از تنش ها دارد، گفت: از همه دغدغه مندان دین، انقلاب و استان هم که میخواهم برای رفع مشکلات و اظهار نظرها بنشینند و باهم سخن گفته و مانع التهاب در استان شوند، جوری فضا را ملتهب نکنند که در آن فضای ملتهب هم نتوان کاری کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان