[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان گیلان با ورود سامانه بارشی از عصر روز چهارشنبه به این منطقه تا صبح شنبه مناطق مختلف استان گیلان شاهد بارش برف و باران است.

بر اساس این گزارش بارش ها در مناطق جلگه ای گیلان به صورت باران و در ارتفاعات و دامنه ها و مناطق ییلاقی بارش ها به صورت برف است.

بارش ۱۰ سانتی برف در ۵۰ روستای رودسر

بارش برف از بامداد امروز در ارتفاعات شهرستان رودسر آغاز و بیش از ۵۰ روستا در این شهرستان را سفید پوش شده کرده است.

ارتفاع برف در برخی مناطق به ١٠ سانتی متر رسیده است.

بارش شدید برف در جاده اسالم به خلخال

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تالش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ارتفاع بارش برف محور اسالم به خلخال به ۴۰ سانتی متر رسیده و با شدت ادامه دارد.

غلامحسین بخت شاهی با بیان اینکه کنترل خودروها از بابت داشتن تجهیزات ایمنی زمستانه از قبیل زنجیر چرخ توسط اکیپ های اداره راهداری و پلیس راه در حال انجام است، تصریح کرد: محور اسالم به خلخال برف روبی و نمک پاشی شده و تردد با زنجیر چرخ برقرار است.

بارش بیش از ۲۰ سانتی متر برف در محور سیاهکل به دیلمان

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای سیاهکل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بارش برف از بامداد جمعه در محور سیاهکل به دیلمان آغاز شده است.

زین العابدین پور با اشاره به ادامه بارش برف در این محور، افزود: ارتفاع برف در منطقه آبی نام و راهدارخانه به بیش از ۲۰ سانتی متر می رسد.

همچنین فرمانده انتظامی سیاهکل نیز از ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در این محور اشاره و اظهار کرد: با توجه به حادثه جان باختن یک کودک ۱۱ ساله هفته های گذشته در این محور بر اثر بی احتیاطی راننده کامیون تردد در روزهای برفی و پنج شنبه و جمعه ممنوع است.

لازم به ذکر است بر اساس گزارش دریافتی در منطقه عمارلو رودبار نیز بارش شدید برف آغاز شده و ادامه دارد.

تضعیف موقت سامانه بارشی برای فردا و آغاز بارش ها از روز یکشنبه در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز بارش برف و باران از شامگاه گذشته در اکثر مناطق استان، اظهار کرد: بارش ها تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.

محمد دادرس با بیان اینکه وزش باد و مه آلودگی هوا از دیگر پدیده های جوی پیش بینی شده برای استان گیلان است، افزود: در مناطق کوهستانی شهرستان های فومن، سیاهکل، رودبار، تالش، آستارا، رضوانشهر، رودسر و املش برف می بارد و ارتفاع برف به ۱۰ سانتیمتر رسیده است.

وی با اشاره به بیشترین میزان بارش برف در اسب بونی تالش و لاریخانی سیاهکل به میزان ۲۵ سانتی متر، افزود: بارش برف در مناطق حیران آستارا، جیرنده رودبار و جاده اسالم – خلخال به صورت کولاک است.

مدیرکل هواشناسی گیلان به کاهش موقت شدت بارش باران و برف از شنبه اشاره کرد و گفت: از یکشنبه با ورود سامانه سرد و بارشی جدید دوباره شاهد بارش باران و برف در گیلان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این بارش ها تا روز دوشنبه در گیلان ادامه دارد، افزود: در این مدت در برخی مناطق جلگه ای نیز شرایط برای بارش برف فراهم می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان