[ad_1]

احمد دنیا مالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه های مهم نیمه تمام در شهرستان انزلی، اظهار کرد: کنارگذر و احیای تالاب انزلی دو پروژه مهمی بود که از مطالبات بحق مردم انزلی است.

وی به قدمت ۲۲ ساله پروژه کنار گذر انزلی اشاره کرد و افزود: ۵۲ درصد باقیمانده از این پروژه نیازمند احداث پل و شمع کوبی پایه های آن در عمق زیاد است و بر اساس برآوردهای انجام شده حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از این مسیر لازم است.

دنیامالی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در فصل تخصیص و تعیین بودجه کشور به استان گیلان، ادامه داد: یکی از پروژه های در دست اقدام در انزلی پروژه چهار بانده کردن محور انزلی به رضوانشهر است که راضی کننده هم نیست.

نماینده انزلی در مجلس نجات و ساماندهی تالاب بین المللی انزلی را از مهمترین پروژه های در دست اقدام دانست و تاکید کرد: از سوی کمیته احیای تالاب های کشور دو هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب تخصیص یافته است.

دنیامالی با بیان اینکه این اعتبار تخصیصی برای تالاب دارای اشکالات مهمی است، گفت: علاوه بر اینکه کمیته احیای تالاب اعتبار تخصیصی را برای مدت هفت سال تعیین کرده از سوی دیگر بیش از دو هزار میلیارد تومان آن را به آبفا اختصاص داده در حالی که معتقدم برای پروژه های آب و فاضلاب باید اعتبار جداگانه ای تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: برای کمک به احیای تالاب انزلی باید آلایندگی مصب های ورودی به تالاب مدیریت و پایش شده و مسیرهای خروجی تالاب در کانال انزلی و رودخانه هایی که از تالاب به سمت دریا در جریان است لایروبی شود.

دنیامالی با تاکید بر لزوم مدیریت آبخیز داری و آب خوان داری در مراتع و جنگل های بالادست تالاب انزلی، گفت: در تلاش هستیم با رایزنی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیشترین اعتبارات ممکن برای حل مشکلات اساسی استان و بندر انزلی تخصیص یافته و قطعاً مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی امروز نیز بسیار تأثیر گذار خواهد بود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان