[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- الهام حیدری: حل مشکلات در فضاهای عمومی و پر رفت آمد شهر به یکی از چالش های اصلی مدیران در چند دهه اخیر تبدیل شده است. خیابان های شلوغ، ترافیک و معضل پارک خودروهای نقلیه در بافت اصلی شهر منحصر به پایتخت نشینان و کلانشهرهای ایران نیست بلکه شهرهایی با مساحت کم و عدم تناسب جمعیت شهری با فضای شکل گرفته در خیابان های اصلی سبب بروز مشکلات و دو چندان شدن بار ترافیکی در طول شبانه روز شده است.

فومن شهری با بافت تاریخی و گردشگری منحصر به فرد و چشم نواز، میراثی غنی برای گردشگران در سراسر گیلان و ایران است اما در حوزه بافت شهری و خیابان اصلی شهر دچار مشکلات فراوانی است.

قفل شدن و ترافیک خیابان های اصلی شهر در ایام تعطیلات مسئولان امر را به این فکر انداخت تا برای خیابان اصلی فومن «خیابان امام خمینی» جداکننده های ترافیکی نصب کنند تا مسیر ورودی و خروجی تفکیک شده و به کاهش تصادفات درون شهری کمک کنند. برنامه ریزی که پس از اجرای آن به محل انتقادات و اظهار نظر مخالفان و موافقان تبدیل شده است.

استفاده از جدا کننده موقت به جای دائمی

یکی از کسبه خیابان امام خمینی فومن در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با نصب این جدا کننده ها گره ترافیکی و تصادفات این منطقه افزایش یافته است، تصریح کرد: برای برطرف کردن این دغدغه مسئولان امر بهتر است چاره اندیشی کنند.

پیمان علیزاده با اشاره به اینکه با بسته شدن چهار راه سبب ایجاد ترافیک بسیاری در این منطقه و مزاحمت برای کسبه شده است، گفت: بهتر بود راهنمایی و رانندگی در این مسیر و در روزهای شلوغ از جدا کننده های متحرک استفاده می کرد.

وی با بیان اینکه با نصب این جداکننده ها کسب و کار ما دچار آسیب شده است، افزود: یکی دیگر از مشکلات تجمع عده ای از شهروندان که قصد مراجعت به فرماندهی انتظامی فومن را دارند بوده که گاهی نیز شاهد درگیری میان طرفین دعوا و شلوغ شدن جلوی مغازه ها می شود.

این شهروند با اشاره به اینکه این موضوع خود زمینه ایجاد ترافیک در این خیابان را فراهم می کند، تأکید کرد: جداکننده های موقت در زمان پیک ترافیک و یا حضور گردشگران می توانست راهکار مناسب تری برای ساماندهی به وضعیت این خیابان باشد.

حواشی اجرای طرح ترافیکی در خیابان امام خمینی فومن

نصب جدا کننده با توجه به عرض کم خیابان استفاده است

شهروند دیگری در گفتگو با خبرنگار مهر به کم عرض بودن خیابان اصلی این شهر اشاره کرد و افزود: در ایام تعطیل و با پارک خودروها در حاشیه این جداول جدا کننده عبور و مرور خودروها به سختی صورت می گیرد.

وی تأکید کرد: اینکه برای حل یک مشکل، مشکل دیگری به بار ترافیک شهر فومن افزوده شود مطلوب نیست متولیان حتماً باید با توجه به گردشگر پذیر این شهر فکری اساسی و عملی انجام دهند.

این شهروند با اشاره به اینکه اجرا کنندگان این طرح می گویند برای آن مصوبه شورای ترافیک شهرستان فومن را دارند، ادامه داد: اما پیگیری های ما نشان می دهد چنین مصوبه وجود ندارد.

کاهش تصادف و ترافیک چهار راه معلم فومن با نصب جدا کننده

فرمانده انتظامی فومن در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جدا کننده چهارراه معلم سبب کاهش تصادفات و ترافیک در آن منطقه شده است، اظهار کرد: عملیات اصلاحات هندسی و ایمن سازی باید توسط شهرداری صورت بگیرد.

سرهنگ حمید رضا فیضی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی های صورت گرفته این منطقه تقاطع به حساب نیامده زیرا در راستای هم نیستد، افزود: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه سد معبر و توقف بی مورد در حریم جدا کننده سبب بروز مشکلاتی می شود.

سرهنگ فیضی تأکید کرد: طرح نصب جدا کننده بر اساس آئین نامه و دستورالعمل های موجود به صورت کامل طراحی و ضمن حل مشکلات مربوط به ایمنی سبب روانی جریان ترافیک می شود.

وی با بیان اینکه مخالف هرگونه تغییرات غیر علمی که به نفع متخلفان به قوانین بوده هستیم، ادامه داد: اعمال تغییرات منجر به حرکت های غیر مجاز دیگر در محل شده و باعث ایجاد آشفتگی ترافیکی بوده و راندمان طرح را از بین می رود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان