[ad_1]

رسیدگی به تخلفات شهرداری لواسان/ مذاکرات وین/ تصمیمات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا/ اعتراض کارکنان قوه قضائیه و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، رونمایی از کیف های لبریز از رشوه دلار و یورو در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات شهرداری لواسان در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

ارزش ارزها و پول های کیف های به نمایش درآمده در تصاویر ۴۰ میلیارد تومان است و متهمان این پرونده به مشارکت در تشکیل شبکه ارتشا و اخذ رشوه طی فقره های متعدد متهم هستند.

نظر کاخ سفید درباره روند مذاکرات احیای برجام در وین هم از دیگر اخبار موردر توجه مخاطبان بود.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود درباره آخرین روند مذاکرات ایران و ١+٤ در وین برای رفع تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: پیشرفت هایی در مذاکرات وین حاصل شده اما برهه حساسی است. اگر به زودی به یک تفاهم برای بازگشت به پایبندی دوجانبه (به برجام) نرسیم مجبور خواهیم شد مسیر متفاوتی را بررسی کنیم.

بر اساس خبرهای رسیده از وین هم پس از دو هفته رایزنی و مذاکرات فشرده و جدی، روسای هیات های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ تفاهم کردند تا برای برخی مشورت ها به پایتخت هایشان بروند و بعد از چند روز مجدد به وین بازگردند.

شایان ذکر است که بازگشت مذاکره کنندگان ارشد به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

وزیر امورخارجه فرانسه هم که همواره کشورش تلاش کرده است در مذاکرات وین نقش پلیس بد را بازی کند در کنفرانس خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روند این رایزنی ها انتقاد و اظهاراتی ضد ایرانی مطرح کرد.

ژان ایو لودریان مدعی شده است که سرعت پیشرفت در مذاکرات بسیار کُند است. دو گزینه وجود دارد؛ اینکه خیلی سریع به برجام بازگردیم یا اینکه یک بحران هسته ای جدید با ایران را بپذیریم.

بنابر اعلام سفارت ژاپن در تهران  طی دو روز گذشته ۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا اهدایی ژاپن در قالب دو محموله به فرودگاه امام خمینی (ره) رسیده است و  به این ترتیب تعداد کل واکسن های اهدایی ژاپن به حدود ۳.۶ میلیون دوز می رسد. 

این دو محموله، به دنبال واکسن های اهدا شده قبلی در ماه ژوئیه، در پاسخ به شیوع اخیر سویه جدید ویروس در سراسر جهان ارسال می شود. 

درپی طرح درخواست برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه ها هم آیت الله سید ابرهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: بمسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه ها باید با رعایت دقیق و جدی شیوه نامه های بهداشتی و با حضور محدود علاقه مندان همراه باشد و در این زمینه وزارتخانه های مسئول موظفند با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند.

همچنین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار توییتی از برگزاری بازی های تیم ملی فوتبال با حضور تماشاگران خبر داد و نوشت: ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، با درخواست وزارت ورزش مبنی بر حضور تماشاگر در بازی های تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات انتخابی جام جهانی موافقت کرد.

سقف ورود تماشاگر محدود، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضروری و وزارت ورزش مسئول نظارت بر رعایت دستورالعمل ها است.

⁧‫آمادگی سفارتخانه های ایران و عربستان برای بازگشایی نیز از دیگر خبرهای پربازدید امروز بود.

در همین رابطه جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت که روابط‬⁩ دو کشور مهم ⁧‫ایران‬⁩ و ⁧‫عربستان‬⁩ در حال احیا و ⁧‫سفارتخانه‬⁩ ها در حال آماده شدن برای بازگشایی است، این امر آثار مهمی در کاهش تنش های منطقه ای و افزایش انسجام جهان ⁧‫اسلام‬⁩ دارد، نهادهای امنیتی و رسانه ها مراقب رذالت ⁧‫صهیونیستها‬⁩ و حماقت ⁧‫افراطیون‬⁩ باشند.

حذف ارز ترجیحی موضوع گفت و گوی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی با ایسنا بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

حمیدرضا حاجی بابایی تاکید دارد که مجلس تا زمانی که به یک راهکار متقن برای آسیب نرسیدن به معیشت مردم با حذف ارز ترجیحی نرسد، در این زمینه گام بر نمی دارد.

واکنش یک حقوق دان به اعتراض کارکنان قوه قضائیه به وضعیت معیشتی خود هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

نعمت احمدی می گوید:  کارکنان دادگستری اعم از اداری و قضایی حق دارند که به میزان دریافتی خود اعتراض کنند زیرا به تناسب کاری که انجام می دهند و پرونده ای که دارند حقوق کمی دریافت می کنند.

کارکنان قوه قضائیه در هفته ای که گذشت در اعتراض به مخالفت نمایندگان مجلس با کلیات طرح «تعیین فوق العاده خاص کارکنان قوه قضاییه» که در صورت تصویب آن حقوق کارکنان قوه قضائیه افزایش پیدا می کرد، در مقابل دادگستری های شهرهای خود تجمع کردند و شعارهایی با مضمون مطالبه گری در مورد افزایش حقوق خود سر دادند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان