مبارزه با فساد و رانت در شرکت دخانیات

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۱۷:۵۸ چاپ کد خبر: 146765
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شیخان امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه با اشاره به اینکه امروز اقتصاد کشور در سه ضلع ناکارآمدی، فساد و نفوذ گرفتار است، اظهار کرد: مبارزه با فساد و رانت باید در اولویت امور قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از مدیران متعهد، متخصص، گفت: با استفاده از همه امکانات ظرفیت های تولید را افزایش دهیم.

شیخان با اشاره به نقش مهم کارگران در تولید و جنگ اقتصادی و ضرورت حمایت از این قشر، اضافه کرد: کارگران به دلیل وجود سیاست های غلط کمترین منافع را از تولید می برند.

وی با بیان اینکه حمایت از کارگران در راستای تحقق شعار سال در شرکت دخانیات مورد توجه قرار گیرد که طی سال های گذشته مغفول مانده است، تصریح کرد: باید با سیاست های درست و اتخاذ برنامه های راهبردی ظرفیت های این حوزه را افزایش دهیم.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به رد پای اعضای دولت گذشته در فساد این شرکت، تأکید کرد: با بررسی این موضوع این رد پا فساد در تأمین، فروش و سرمایه گذاری دیده می شود.

وی به ظرفیت های خود شرکت دخانیات در استان گیلان اشاره و بیان کرد: در دولت گذشته مجوز راه اندازی خط پرایمری توتون و خرمن به شرکت های خارجی داده شد در رویکرد جدید شرکت دخانیات با این وادادگی مخالف هستیم.

شیخان در ادامه با تأکید بر لزوم حمایت از کشاورزان در زمینه کشت توتون و تنباکو و رونمایی از بسته های حمایتی، افزود: در رویکرد جدید به دخانیات به عنوان یک صنعت، تولید، سودآوری، اشتغال و ظرفیت سازی برای کشور نگاه می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بالای صادراتی دخانیات می تواند کمک کار کشاورزان باشد، ادامه داد: توجه به تجارت توتون زمینه ارزآوری دارد.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه نیازمند نوسازی ماشین آلات هستیم، تأکید کرد: دخانیات هم در بخش کشاورزی و هم تولید برای جوانان اشتغال زا است.

«مصطفی صابر» مدیر جدید مجتمع دخانیات گیلان در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه باید به دنبال گذر از بحران در این شرکت هستیم، اظهار کرد: استفاده از استراتژی جدید برای افزایش تولید و ارتقای جایگاه شرکت دخانیات در دستور کار قرار دارد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان