[ad_1]

خدامراد رحیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، بیان کرد: هیچ گونه مشکلی در استان فارس در خصوص پایانه های صادراتی وجود نداشته و صادرکنندگان می توانند با استفاده از زیرساخت های زمینی و هوایی استان زمینه صادرات را فراهم کنند لازم به ذکر است که استان فارس از جمله استان های برتر در حوزه تأمین زیر ساخت های صادراتی است.

وی اضافه کرد: نکته اساسی که باید مورد توجه قرار داد آن است که به ارقام و امار ها نباید زیاد تکیه کرد زیرا کشور در شرایط خاصی قرار گرفته و به علت تحریم های ظالمانه برخی از فعالیت های صادراتی دچار مشکلاتی شده است و شرایط خاصی برای صادرات در کشورهای مقصد در نظر گرفته شده که صادرات را همواره دچار چالش می کند.

رحیمی ادامه داد: دولت باید علاوه بر کنترل بازار داخلی باید نگاهی هم به بازارهای بین المللی داشته باشد این در حالی است که نمی توان تمام کالاهای استان را صادر کرد ذکر این نکته لازم است که گوجه فرنگی یکی از اساسی ترین کالاهای صادراتی استان بوده و اگر صرفاً به موضوع صادرات این محصول بپردازیم نباید انتظار داشت که بتوان بازار داخلی را کنترل کرد.

این مقام مسئول در خصوص سختگیری در حوزه صادرات نیز بیان کدر: سختگیری در گمرک وجود ندارد و بر اساس قانون این اداره کل نسبت به ترخیص و صادرات کالا اقدام می کند و بر اساس تضمینی که دولت در نظر گرفته است اقدام به صادرات یا ترخیص کالا می کند این در حالی است که برخی از قوانین در کشور در این بخش نیاز است که اصلاح شود.

وی تاکید کرد: صادرات استان فارس با توجه به مشکلاتی تحریمی در کشور رشد داشته است و طی ۹ ماه اول امسال ۱۷۸ درصد از نظر ارزش رشد داشته است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان