[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه، جواد اوجی، وزیر نفت و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، امروز علاوه بر گفتگو با نیکلای شولگینوف وزیر انرژی و رئیس روسی کمیسیون مشترک اقتصادی، با الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه، راههای ارتقاء سطح همکاری های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی بررسی کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر اموراقتصادی و دارایی نیز بعد از حضور در جمع تجار و بازرگانان ایرانی و بررسی موانع و مشکلات اقتصادی، بانکی گمرکی، با وزیر دارایی روسیه به گفتگو نشست.

جواد اوجی که به تازگی ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را بر عهده گرفته است، در مذاکره با الکساندر نوواک معاون نخست وزیر و نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی و رئیس روسی کمیسیون مشترک اقتصادی، درباره راه های گسترش مناسبات اقتصادی، رفع موانع بانکی، گمرکی و زیر ساختی، تقویت همکاری تهران و مسکو در حوزه نفت و انرژی و نیز سرمایه گذاری مشترک در طرح های زیربنایی انرژی رایزنی کرد.

در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات های دو کشور حضور داشتند، طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه در حوزه انرژی و اقتصاد مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

تقویت همکاری ایران و روسیه در قالب اوپک-پلاس با هدف تامین منافع و تنظیم بازار انرژی، تامین نیازمندی های متقابل، همکاری منطقه ای در انتقال گاز ایران به پاکستان و هند با مشارکت شرکت های روسی، بومی سازی تجهیزات نفت در ایران، همکاری در حوزه ال ان جی، انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک، از مهمترین محورهای رایزنی وزیر نفت کشورمان با معاون نخست وزیر روسیه در مسکو بود.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در سال های گذشته ۱۵ بار در تهران و مسکو برگزار شده اما شانزدهمین اجلاس این کمیسیون به علت همه گیری کرونا حدود دو سال به تعویق افتاده است.

کارگروه های زیرمجموعه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از جمله کارگروههای بانکی و مالی، حمل و نقل، تجارت و بازرگانی، صنایع، کشاورزی، فناوری، بهداشت، مسکن و گمرک طی دو سال اخیر، نشست های مشترکی را بصورت برخط برگزار و پیش نویس سند شانزدهمین اجلاس را آماده کرده اند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان