مستند «سایه های سبز» در رشت اکران شد

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۲۱:۰۲ چاپ کد خبر: 147038
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «یکی از ما» با عنوان «سایه های سبز» با سرمایه گذاری مؤسسه اوج با مشارکت خانه مستند انقلاب اسلامی روایت گر زندگی یک بانوی تلاش گر و کارآفرین گیلانی در منطقه اشکور از توابع شهرستان رودسر به تهیه کنندگی «عطا پناهی» و روایت «محسن جعفری راد» ساعت ۱۸ روز سه شنبه در تالار مرکزی رشت به نمایش گذاشته شد.

این مستند روایت یک بانوی سالخورده اشکوری است که در دورانی از زندگی خود با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه بود اما با بازگشت به زادگاه خود در منطقه اشکورات رودسر کار بر روی زمین دیگران را آغاز و بعد از مدتی با تلاش و پشتکار به جایی رسید که وسعت زیادی از زمین های این منطقه را آباد و گل گاوزبان و فندق پرورش داد و برای بسیاری از زنان این منطقه اشتغالزایی کرده است.

مستند «سایه های سبز» در رشت اکران شد

در این مستند بار دیگر پشتکار، تلاش و از خودگذشتگی زنان گیلانی که همیشه دوشادوش سایر اعضای خانواده برای رفاه آنها تلاش می کنند به نمایش گذاشته شده است. این بانوی تلاشگر و کارآفرین گیلانی در بخشی از این مستند به این موضوع نیز اشاره می کند که «در ابتدای آغاز کار خود و مورد تمسخر اهالی منطقه نیز قرار گرفته اما مأیوس نشده و با همکاری همسرش زمین های منطقه را آباد و امروز برای بسیاری از زنان همان منطقه اشتغال زایی کرده است».

استان گیلان با تولید ۷۰ نوع محصول کشاورزی در بسیاری از این محصولات قطب تولید کشور محسوب می شود اما کشاورزان گیلانی با مشکلات زیادی مواجه هستند شاید نمایش این مستند علاوه بر نشان دادن همت بلند این شیرزن دیار میرزا، سختی حال کشاورزان را نیز به نمایش گذاشته و نگاه مسئولان را به سمت آنها جلب کند.

در پایان اکران این مستند نیز با حضور مسئولان مؤسسه اوج به واسطه تلاش های فراوان از این بانوی گیلانی تقدیر و تجلیل شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان