[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- الهام حیدری: با اینکه بیش از شش ماه از روی کار آمدن شورای ششم آستارا می گذرد، عدم انتخاب شهردار مدیریت شهری را با چالشی جدی روبرو کرده و بسیاری از پروژه ها و برنامه ریزی آنها معطل این انتخاب و امضای پای حکم شهردار مانده است.

شهر بندری آستارا با موقعیت ها و فرصت های مثال زدنی برای استان و با توجه به نزدیکی به جمهوری آذربایجان و استان اردبیل و اتصال آن از شرق به دریای خزر از اهمیت بالایی برخوردار است.

با روی کار آمدن شورای ششم اعضای شورا با رایزنی و برگزاری جلسات فشرده برای انتخاب شهردار با نظر اکثریت گزینه مورد نظر خود را معرفی کردند که به دلیل نداشتن مدیریت میانی تأیید نشد لذا شورای شهر آستارا گزینه دوم را برای شهرداری معرفی کرد که این گزینه نیز پس از مدتی و بنا به دلایلی تأیید نشد و در نهایت پس از کش و قوس های فراوان چهار نفر از اعضای هفت نفره این شورا «میثم الوان پور» رئیس شورای شهر آستارا را به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب می کنند.

سردرگمی و بلاتکلیفی در انتخاب شهردار آستارا بر التهابات فضای مجازی و رسانه ای این شهر افزوده، البته باید اشاره کنیم آستارا دارای مشکلاتی همچون ترافیک، کمبود سرانه فضای سبز، نداشتن پارکینگ، ناهمگونی توسعه در محلات، سد معبر و ده ها مشکل ریز و درشت دیگری است که باید حل آنها جز دغدغه های شهردار منتخب باشد.

بی توجهی مسئولان ارشد استان نسبت به وضعیت آستارا

رضا یکی از شهروندان آستارایی در خصوص انتخاب شهردار در این شهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به نظرم مسئولان آستارا را به دلیل مسافت طولانی با مرکز استان فراموش کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مدت ها است فرمانداری، شهرداری و بیشتر ادارات این شهرستان با سرپرست اداره می شود، ادامه داد: از مسئولان تقاضا داریم که توجه ویژه ای به این شهر مرزی داشته باشد.

محمد نیز یکی از بازاریان آستارایی نیز به دغدغه های شهروندان و مشکلات موجود این شهر اشاره کرد و گفت: بی توجهی مسئولان به این شهر مرزی سبب شده هر چند وقت یک بار استان همجوار به خود اجازه دهد و بگوید برخی از قسمت های آستارا متعلق به آنها است.

وی ادامه داد: آستارا دارای مردمانی با فرهنگی غنی است و حق ما این نیست که تغییر و تحولات این شهر پروسه ای طولانی داشته باشد.

مسئولان نگاه ویژه ای به آستارا داشته باشند

نایب رئیس شورای شهر آستارا در گفتگو با خبرنگار مهر به آغاز به کار شش ماهه این شورا اشاره کرد و افزود: شهر آستارا با داشتن پتانسیل ها و زیبایی های فوق العاده زیبنده شهروندانش نیست که بعد از این مدت از داشتن شهردار محروم باشد.

یاشین کمالی با بیان اینکه آستارا با توجه به داشتن گمرک، راه آهن، اسکله و قدمت ۲۵ ساله بازارچه ساحلی نیازمند توجه بیشتری است، تصریح کرد: همه ساله آستارا میزبان مسافران و توریست هایی از سراسر ایران و دنیاست اما متأسفانه درجه شهرداری این شهر ۸ است.

وی با اشاره به انتخاب شهردار از سوی شورا و معرفی به استانداری، اضافه کرد: فردی برای این سمت انتخاب شده که جوانی جهادی و انقلابی، تحصیلکرده بوده و دولتی نیز پای کار آمده که در گام دوم انقلاب به دنبال جوانانی جهادی است.

کمالی با بیان اینکه از مسئولین می خواهیم که به آستارا نگاهی برادرانه داشته و نه به عنوان بردار ناتنی نگاه کنند، اضافه کرد: آستارا با توجه به اینکه هم مرز با کشور آذربایجان است نماینده ایران و نقطه اتصال با کشورهای همسایه به شمار می رود نیازمند نگاه ویژه است.

نایب رئیس شورای شهر آستارا نداشتن شهردار سبب شده تا شاهد فشارها از سوی مردم به شورا و سرپرست باشیم، ادامه داد: این امر سبب شده تا نتوانیم به دنبال اعتبارات باشیم و دغدغه های ما و مردم نیز زیاد شده است.

ضرورت تعیین تکلیف هر چه سریع تر شهردار آستارا

نماینده آستارا در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طولانی شدن انتصاب شهردار در این شهر، اظهار کرد: انتخاب شهردار با نظر اعضای شورا انجام می شود.

غلامرضا مرحبا با بیان اینکه وجود دو دستگی در میان اعضای شورای شهر آستارا سبب شده تا انتخاب درستی در زمینه شهردار نداشته باشند، گفت: در جلسه ای در استانداری مصوبه شورا در شورای حل اختلاف استان بررسی و پرونده شهردار پیشنهادی برای بررسی بیشتر به وزارت کشور فرستاده شده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ دخالتی در تصمیم گیری های اعضای شورای شهر آستارا ندارم، اضافه کرد: اعضای شورا باید با وفاق و همدلی در کنار هم برای خدمت به مردم کار کنند من نیز به عنوان یار هشتم در کنار آنها و مردم هستم.

مرحبا با بیان اینکه تکلیف شهردار آستارا باید هر چه سریع تر مشخص شود، ادامه داد: گزینه مورد نظر شورا اگر مدیریت میانی داشته باشد تأیید می شود.

گفتنی است؛ اعضای شورای شهر آستارا طی جلسه رسمی با ۴ رأی از ۷ عضو حاضر، با اکثریت آرا «میثم الوان پور» را به عنوان شهردار منتخب آستارا انتخاب کردند و اکنون تعیین تکلیف گزینه شهرداری آستارا منتظر اعلام نظر از سوی وزارت کشور است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان