[ad_1]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود تدریجی سامانه سرد و بارشی از عصر امروز (پنجشنبه) به منطقه، اظهار کرد: شرایط برای افزایش ابر و روند کاهش دما، بارندگی و وزش شدید باد فراهم می شود.

وی با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها از بامداد روز جمعه پیش بینی شده است، افزود: بارش ها در مناطق جلگه ای به صورت باران، مخلوط برف و باران و یا برف در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و ابلاغ آن به همه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران، گفت: دمای هوا نیز بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی اوایل صبح جمعه از مرزهای شرقی استان خارج می شود، ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر، رانش و لغزش، کولاک برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای به ویژه مناطق کوهستانی، احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد و احتمال آسیب به سازه های سست دور از انتظار نیست.

دادرس با تأکید بر پرهیز از تردد در محورهای کوهستانی با توجه به شرایط جوی، گفت: در صورت ضرورت برای تردد شهروندان زنجیر چرخ، وسایل زمستانه و گرمایشی و آذوقه به اندازه کافی همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دریا نیز در این مدت طولانی و با موج های بلند پیش بینی شده است، افزود: ارتفاع موج در این مدت به بیش از دو متر رسیده و برای انجام فعالیت های دریایی به ویژه صید و صیادی نامناسب است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان