[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و جایگاه زن از نگاه اسلام اظهار کرد: هرکس حضرت زهرا سلام الله را درست بشناسد گویی اینکه شب قدر را درک کرده، شب قدری که در قرآن آن را بهتر از هزار ماه یاد کرده است. 

وی با بیان اینکه ارتباط ایران با همسایه شمالی و شرقی که در شورای امنیت صاحب حرف هستند، بدخواهان ایران اسلامی را نگران کرده است، گفت: این کشورها مردم آزار و گردنه زن نبوده و حتی در بخش هایی کمک حال ما بوده اند، اگر چه ممکن است خواسته های ما را کامل انجام نداده باشند، اگر تماماً خواسته های ما را اجابت نکردند اما آزاری هم به ما نرساندند. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه اروپایی ها، آمریکایی ها و کشورهای عربی هم روابط سیاسی و اقتصادی خود را با دو کشور همسایه ما منقطع نمی کنند، تصریح کرد: فرق ما با کشورهای عربی این است که کشورهای عربی فقط مصرفی هستند اما ما علاوه بر واردات، صادرات هم داریم، با این اوصاف قریب به یک سالی است که برخی ها با مخالفت از ارتباط ایران با همسایه های خود، بر طبل توخالی می کوبند، آن ها خیرخواه ملت ایران نیستند.

فلاحتی خطاب به آن هایی که بر طبل توخالی می کوبند و به اشتباه می گویند این ارتباطات یک جانبه است، گفت: در زمان ارتباط با غرب کجا بوده اید، غربی که جنایات آن ها در دنیا مشهود است، چگونه است که در مقابل آن ها سکوت کرده اما از روابط ایران با کشورهای همسایه خود ابراز نگرانی می کنید. 

وی با تأکید بر اینکه رسانه ها تبیین حقایق را بگویند، تا مردم واقعیت را بدانند، بیان کرد: بذر امید در بین مسلمانان جهان ایجاد شد و امروز جمهوری اسلامی قدرتمندتر از همیشه است، بلند می گوییم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. 

فلاحتی با اشاره به اینکه باید در عرصه جهاد تبیین، جنایات آمریکا و صهیونیسم غاصب گفته شود تا آن هایی که دم آمریکایی.ها می زنند بدانند از چه جانیانی جانبداری می کنند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها ۹۳ هزار عملیات هوایی در کشورهایی مانند افغانستان، عراق، سوریه، یمن و پاکستان داشته است، و بعد از ۱۱ سپتامبر بیش از ۳۳۸ هزار انسان را کشتند. 

امام جمعه رشت با ابراز تأسف از بی مهری های سال های اخیر، بی توجهی به کارگران و حتی معلولان بیان کرد: معلولان زمین خریدند برای زمین خریده شده آنان نیز مشکل ایجاد کردند، در سال های اخیر انگار در این استان مدیران سالم نبوده چرا که زد و بندهای سیاسی را بنای استان قرار دادند و مردم آزاری در پیش می گرفتند و در پی این بودند تا نزدیکان خود را بخورانند. 

وی با بیان اینکه همگان بدانند از این به بعد مانع اینگونه رفتارهایی خواهیم شد و نمی گذاریم که اینگونه افراد سرمایه های مردم را به باد بدهند، افزود: شرکت ها تعطیل شد و صدایی از کسی در نیامد چقدر به مردم گیلان ظلم کردند، پسماند و رودخانه بلای جان مردم شده اما چاره ای نیندیشند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان