[ad_1]

مذاکرات وین/ خدمت سربازی/ سن بازنشستگی/ کیفیت خودرو/ دهه فجر و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، مخالفت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با خرید خدمت سربازی برای مشمولین داخل کشور در صدر اخبار پر مخاطب امروز قرار گرفت.

رحیم زارع سخنگوی این کمیسیون در این باره توضیح داد که موضوع خرید خدمت سربازی برای مشمولان داخل کشور در کمیسیون تلفیق پیشنهادی ارائه شد که به دلیل بالا بودن مبالغ رای نیاورد برای مثال در این پیشنهاد برای دیپلم ۲۰۰ میلیون تومان، برای کارشناسی ۲۵۰ میلیون تومان، برای کارشناسی ارشد ۳۰۰ میلیون تومان، برای دکترای عمومی ۴۰۰ میلیون تومان و برای دکترای تخصصی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر بود.

کمیسیون تلفیق همچنین با بند دیگری از لایحه بودجه درباره افزایش سن بازنشستگی مخالفت کرد.

در این رابطه هم محمدرضا میرتاج الدینی گفت: امروز کمیسیون تلفیق، موضوع افزایش خدمت به ۳۲ سال با مخالفت کمیسیون تلفیق روبرو شد.نهایی شدن این موضوع منوط به تصویب در صحن علنی و تأیید در شورای نگهبان است.

باز نشدن ایربگ خودروهای ایرانی در تصادف زنجیره ای بهبهان – رامهرمز هم موضوع گفت و گوی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ایسنا بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

روح الله عباسپور با اشاره به این که در سه دوره گذشته مجلس شورای اسلامی تاکنون مسئولان ذی ربط گزارشی مبنی بر ارزیابی کیفیت خودروی ایرانی به مجلس ارائه نکرده اند تا در صحن علنی قرائت شود، گفت: متأسفانه دو مشکل اساسی در خودروسازی وجود دارد؛ یکی کیفیت خودرو و دیگری قیمت خودرو. کیفیت خودرو شرایط مناسبی ندارد.

اخبار رسیده از وین درباره تغییر در تیم مذاکره کننده آمریکا در وین نیز از جمله خبرهای پربازدید امروز بود.

درد همین ارتباط شبکه ان بی سی نیوز به نقل از دو منبع آگاه مدعی شد، ریچارد نفیو، یکی از اعضای کلیدی تیم مذاکره کننده آمریکا در وین به دلیل اختلاف بر سر مسیر گفت وگوها این مذاکرات را ترک می کند.

این دو منبع آگاه همچنین ادعا کرده اند که نفیو و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درخصوص مسیر مذاکرات هسته ای در وین اختلاف نظر دارند و به همین دلیل، دیگر در این سِمت حضور نخواهد داشت.

مذاکرات وین پس از هفت هفته به مرحله مهم و در عین حال سخت خود نزدیک شده است؛ با وجود برداشته شدن بخش زیادی از پرانتزها؛ موارد باقی مانده موضوعاتی هستند که دیگر به تصمیم گیری سیاسی در سطح بالا نیاز دارند.

در آستانه ایام دهه فجر ۱۴۰۰، سید نظام الدین موسوی رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی شعار محوری سال جاری را «جشن ملی ۱۴۰۰» اعلام کرد و افزود: همه ما باید در راستای بسترسازی برای حضور و مشارکت همه گروه ها و قشرهای جامعه در جشن پیروزی انقلاب تلاش کنیم.

امروز همچنین دستگاه قضا در جهت حفظ حقوق بیت المال، بنای مربوط به دستگاه قضا که در بستر رود چالوس بنا شده بود را تخریب کرد.

پس از گذشت پنج روز، وعده رئیس دستگاه قضا عملی شد و بنای مربوط به قوه قوه قضاییه در بستر رود چالوس، صبح امروز بعنوان اولین مکان در منطقه، تخریب شد.

در رابطه با سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه دایر بر وجود یک رویه نادرست، غیرمنطقی و هزینه زا در زمینه تخریب و قلع و قمع ابنیه غیرمجاز هم سیدمهدی حجتی کارشناس مسایل حقوقی گفت: مبارزه با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات باید مبتنی بر سیاست های پیشگیرانه و توأم با اجرای دقیق قانون بالاخص در حوزه خرد شدن اراضی کشاورزی و باغات و نظارت دقیق دستگاه های ذی ربط بر حفظ کاربری آنها باشد.

در پی بارش برف و باران هفته گذشته در کشور که چند استان از جمله کرمان را با مشکلاتی از جمله سیل روبرو کرده است، رئیس دولت سیزدهم در حالی که تنها ساعاتی از پایان سفرش به روسیه گذشته بود، ظهر جمعه در سفری ناگهانی به استان کرمان رفت تا از نزدیک از مناطق سیل زده این استان بازدید کند.

رئیس دولت سیزدهم در حالی که تنها ساعاتی از پایان سفرش به روسیه گذشته بود، ظهر جمعه در سفری ناگهانی به استان کرمان رفت تا از نزدیک از مناطق سیل زده این استان بازدید کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی همچنین در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، در تماس تلفنی با استاندار کرمان آخرین وضعیت سیل در مناطق جنوبی این استان را جویا شد و ضمن پیگیری میزان خسارات سیل، جزئیات رسیدگی به آسیب دیدگان و اسکان موقت آنها را از استاندار کرمان پیگیری و دستورات لازم جهت تسریع در خدمات رسانی به سیل زدگان را به استاندار ابلاغ کرد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان