[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم قدردانی از دست اندرکاران برگزاری یادواره ی میرزا کوچک و ۱۵۲ روحانی شهید گیلان در رشت ضمن تبریک میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: امروز عید بزرگ و ارزشمندی برای تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان است و مقام والای مادران را به همگان یادآوری می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تجربیات حاصل از برگزاری یادواره ی میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ روحانی شهید گیلان اندوخته ای گرانبها برای تدارک برنامه های جامع تر است، افزود: باید برای برپایی یک کنگره جهانی مختص سردار جنگل برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اثرات قیام میرزا کوچک در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: مبارزات سردار جنگل زمینه پیروزی نظام اسلامی بر طاغوت و ستمگران را فراهم کرد و مردم با روحیه مبارزانه خود و با تبعیت از فرمان امام (ره) به سوی استقلال، عزت و آزادی رفتند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: میرزا کوچک جنگلی با بهره گیری از مکتب اهل بیت، مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی ایستاد و روحیه عزت و آزادگی را برای نسل های بعد به یادگار گذاشت.

آیت الله فلاحتی ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار را رمز پیروزی ملت بزرگ ایران در طی این سال ها دانست و ادامه داد: مردم ایران با پیروی از مکتب اهل بیت به سمت آرمان های متعالی و ارزش های اسلامی حرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به چهره های بزرگ و مبارز ایرانی مانند شیخ فضل الله نوری، سید حسن مدرس و نواب صفوی، گفت: این بزرگان با بهره گیری از مفاهیم درس آموز و انسان ساز فاطمی و علوی زمینه ی تحول جامعه ی ایرانی را فراهم کردند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان