[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تقدیر از دست اندرکاران برگزاری یادواره ۱۵۲ شهید و طلبه و یکصدمین سالگرد شهادت روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی با اشاره به اینکه سردار جنگل افتخاری برای گیلان، ایران است، اظهار کرد: وی چهره ای انقلابی، مبارز و خستگی ناپذیر بود که برای دفاع از ارزش های اسلام در برابر استکبار و استعمار ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک خان در راه دفاع از آرمان هایش جان خود جانش را فدا کرد، افزود: با توجه به خفقان و استبداد حاکم بر جامعه آن زمان به خوبی حق مطلب درباره میرزا کوچک ادا نشده است.

استاندار گیلان تأکید کرد: باید در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نگارش کتب جامع در خصوص سردار جنگل، با نگارش و احصاء مطالب موجود، به مستند نگاری درباره این روحانی مبارز پرداخته شود.

عباسی با بیان اینکه چهره های بزرگی همچون میرزا کوچک جنگلی زمینه ساز قدرت و اقتدار امروز ملت ایران در برابر کشورهای استبدادی و استعمارگر شده اند، ادامه داد: این افراد در مسیر دفاع از آرمان های امام خمینی (ره) و نگاه ژرف اندیشانه ایشان گام بر می دارند.

وی با تأکید بر اینکه درباره هشت هزار شهید استان گیلان نیز باید اقدامات موثرتری برای معرفی آنها انجام شود، تصریح کرد: یادواره یکصدمین سالگرد شهادت روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی تلاشی ارزشمند و اقدامی مؤثر برای معرفی این شخصیت بزرگ گیلان زمین بود.

عباسی ادامه داد: اقداماتی که امسال برای برگزاری کنگره میرزا کوچک صورت گرفت، سنگ بنایی مستحکم برای سال های آتی و نیز یادگاری ارزنده برای آیندگان است.

استاندار گیلان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی استان گیلان بستری مناسب برای بررسی و تدوین رویدادهای فرهنگی در گیلان است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان