[ad_1]

حق رای ایران در سازمان ملل/ واکنش نیکزاد به اظهارات شافعی/ واردات خودرو/ سفر رئیسی به روسیه و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

 به گزارش ایسنا، توضیحات مجید تخت روانچی درباره بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل در صدر اخبار پر مخاطب امروز قرار گرفت.

کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ضمن تایید این خبر گفت: به محض وصول در نیویورک؛ حق رای کشورمان باید طبیعتا در آغاز هفته [دوشنبه] بازگردد.

از دیگر اخبار پربازدید امروز، واکنش نایب رئیس مجلس به اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی بود.

علی نیکزاد با تاکید بر اینکه شأن مجلس، نماینده و رئیس اتاق بازرگانی مشخص است، گفت: آقای شافعی در قد وقواره ای نیست که بگوید ما از مجلس پشتیبانی می کنیم، حرفی که او زده گنده تر از دهانش است.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو، با اصرار بر مصوبه قبلی خود واردات خودرو مشروط به نظر مجمع تشخیص مصلحت کردند.

نتایج سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه، همچنان از موضوعات پر مخاطب این روزهاست که در همین رابطه سفیر ایران در مسکو با اشاره به تحلیل برخی از رسانه های غربی مبنی بر اینکه این سفر دستاورد خاصی برای ایران به همراه نداشته است و یا اینکه ایران در این سفر از روسیه درخواست کرده که در برابر ترکیه بایستد ولی روسیه با چنین درخواستی از سوی ایران موافقت نکرده، گفت: این ها ، همه گمانه زنی های رسانه ای است و نشان می دهد که آن ها هیچ اطلاعی از محتوای مذاکرات صورت گرفته، ندارند.

کاظم جلالی با بیان اینکه گمانه زنی های مطرح شده درباره نتایج این سفر کاملا فیک و دروغین است، تصریح کرد : اساسا غرب به دنبال منزوی کردن ایران بوده و هست چرا که آن ها ایرانی را می خواهند که وابسته به غرب باشد.

یکی دیگر از  سناتورهای  آمریکایی هم با انتشار  توییتی از تصمیم دوتالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای کنار گذاشتن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انتقاد کرد.

کریس مورفی نماینده ایالت کنتیکت در مجلس سنای آمریکا نوشت: خروج ترامپ از برجام، تصمیمی که وزیر امور خارجه و دفاع او نیز با آن مخالف بودند، به عنوان یکی از احمقانه ترین و خطرناک ترین تصمیمات در عرصه سیاست خارجی طی ۵۰ سال اخیر تلقی خواهد شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

نقض توافق هسته ای فاجعه بار بود/ برجام می تواند سرنوشت ان پی تی را نجات دهد

چرا بایدن تحریم های ترامپ را گروگان گرفته است؟

***

پرونده قتل فرشاد نقدی شهردار دهدز که در حادثه تیراندازی در یکی از خیابان های ایذه به قتل رسید، از دیگر موضوعات مورد توجه مخاطبان بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان درباره جزئیات رسیدگی به این پرونده افزود: از آنجا که هنوز مشخص نشده که شهردار دهدز از طریق گلوله اشرار به قتل رسیده یا نیروهای مسلح، این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب دهدز در حال رسیدگی است. تیراندازی میان مأموران و اشرار رخ داده و هنوز مشخص نیست تیر از ناحیه کدام شخص شلیک و به شهردار دهدز که داخل رستوران نشسته بوده، اصابت کرده و موجب فوت او شده است.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم از افزایش سقف معافیت مالیاتی خانه های لوکس و باغ ویلاهای گران قیمت خبر داد و افزود: بر این اساس خانه هایی با ارزش روز تا سقف ۲۰ میلیارد تومان معاف از مالیات شدند. مالیات خانه و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان یک در هزار و نسبت به مازاد ۲۵ تا ۳۵ میلیارد تومان دو در هزار نسبت به مازاد ۳۵ تا ۵۰ میلیارد تومان سه در هزار نسبت به مازاد ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان چهار در هزار و نسبت به مازاد ۷۰ میلیارد تومان پنج در هزار مالیات بر دارایی سالانه آنها است

همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در در مراسمی که به همین مناسبت  در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر اینکه مسأله زن را نباید از خانواده تفکیک کرد، گفت: تحصیل، ورزش و اشتغال زنان، تحکیم خانواده، زنان سرپرست خانواده برای دولت مهم هستند. مشاوره های ازدواج باید اصلاح شود، طلاق توافقی باید اصلاح شود و به سهولت انجام نشود. نباید مشاوره به سمت جدایی باشد بلکه مشاوران باید مشکل را حل کنند. مشاوران باید درست مشاوره دهند.

به همین مناسبت امروز، جمعی از مداحان اهل بیت علیهم السلام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز  (یکشنبه) سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان