[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نگران ورود به پیک ششم کرونا هستیم، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش تدریجی تعداد مبتلایان، مراجعات سرپایی و بستری های کرونایی در گیلان بوده ایم.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان گیلان ۱۴ نفر افزایش یافته است، گفت: هم اکنون ۱۶۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۶۳ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های استان پذیرش شده اند، ادامه داد: ۳۴ بیمار به دلیل شرایط بد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که امروز نیز ۹ بیمار به این بخش منتقل شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده گیلان یکی از استان های دارای تعداد بالای مبتلایان به امیکرون است، افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از مهم ترین مواردی است که باید شهروندان با جدیت به آن توجه و رعایت کنند.

مهرابیان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۹۰ هزار گیلانی معادل ۲۶ درصد جمعیت هدف استان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: ۴۷۰ پایگاه واکسیناسیون در سراسر استان گیلان و ۲۲۱ پایگاه در شهرستان رشت فعالیت می کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان