[ad_1]

حسن کلهری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص توافق ایران و آذربایجان برای احداث پل مرزی آستاراچای میان دو کشور گفت: پل مرزی آستارا – آستارا برای رودخانه آستاراچای بر اساس توافق دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور تردد خودروها احداث می شود.

وی افزود: در سال های گذشته احداث این پل مورد توافق طرفین قرار گرفت که اهداف اقتصادی – اجتماعی دو کشور همسایه را در پی دارد و به توسعه صنایع حمل و نقل و گردشگری دو کشور می انجامد.

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره اهداف ساخت پل مرزی آستاراچای ادامه داد: از دیگر اهداف ساخت این پل، توسعه ترانزیت میان ایران و آذربایجان است و در موازات پل ریلی که در حال حاضر میان دو کشور برقرار است، ساخته خواهد شد.

وی گفت: پل آستاراچای در موازات آزادراه باکو تا مرز آستارای ایران ساخته می شود و اتصال آستارای ایران به باکو را برقرار می کند؛ این پل بخشی از کریدور شمال به جنوب است و ترانزیت کالا در این کریدور را تسهیل می کند.

کلهری تصریح کرد: پل آستاراچای، متصل کننده ایران به قفقاز، روسیه و شمال اروپا و همچنین متصل کننده آذربایجان به آسیای میانه خواهد بود.

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره مرز موجود میان ایران و آذربایجان از طریق شهر آستارا گفت: پل موجود در بافت قدیمی شهر آستارا قرار دارد اما پل جدید آستاراچای در مجاورت پل راه آهن احداث و به آذربایجان وصل می شود.

کلهری درباره مشخصات فنی پل آستاراچای گفت: طول پل حدود ۱۰۰ متر، عرض آن ۳۱ متر و زمانبندی اجرای پروژه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است؛ پل در سه دهانه و بر روی رودخانه آستاراچای ساخته می شود.

وی تأکید کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته میان دو کشور، ۵۰ درصد از هزینه ساخت پل را دولت ایران و ۵۰ درصد مابقی را دولت باکو بر عهده می گیرند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان