[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرداری جمهوری اسلامی ایران که جهت پیگیری، تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به این کشور همسایه شمالی سفر کرده بود به همراه شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان عصر امروز با هدف کلنگ زنی پل جاده ای آستارا-آستارا و بازدید از پروژه های عمرانی و زیرساخت های این شهرستان به واسطه مرز زمینی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

پل جاده ای آستارا-آستارا با هدف اتصال اتوبان باکو به رشت-قزوین و محور بزرگ راهی ترانزیت بین المللی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به طول ۸۹ متر و عرض ۳۰/۶۰ متر توسط وزارت راه شهرسازی در مدت زمان ۱۸ ماه قرار است روی رودخانه مرزی آستاراچای احداث شود. 

رستم قاسمی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پل جاده ای آستارا-آستارا اظهار کرد: این پل برای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که پل جاده ای آستارا-آستارا روی رودخانه مرزی آستاراچای به صورت مشترک با هزینه دو کشور احداث شود، گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته با اتمام این پل مسیر ترانزیت بین ایران و جمهوری آذربایجان هموار شود.

ایران و آذربایجان هیچ مشکلی با هم ندارند 
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در دو روز گذشته نشست های بسیاری بین مسئولین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شده و هر دو کشور، خواستار توسعه روابط اقتصادی و زیرساخت های جاده ای هستند.  

شاهین مصطفی اف با بیان اینکه کریدور شمال-جنوب برای ایران و جمهوری آذربایجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: این کریدور برای جمهوری آذربایجان که به خلیج فارس و دریای سیاه متصل می شود بسیار مهم و تاثیرگذار است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه فعالیت ها در حوزه ارتقای کریدور شمال-جنوب از سال های گذشته آغاز شده است، گفت: فرایند اتصال راه آهن های دو کشور با هدف ارتقای کریدور فوق از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و این مهم، از طریق جمهوری اسلامی ایران به واسطه مرز زمینی شهرستان آستارا با جدیت در حال پی گیری است.

وی با بیان اینکه پل پیشین در محوطه پایانه مرزی قدیمی و فرسوده بود و باعث ترافیک خودرو های ترانزیتی می شد، افزود: این پل ایران، آذربایجان و روسیه را در حوزه زمینی به یکدیگر متصل کرده و احداث و تکمیل آن باعث افزایش سرعت جابه جایی بار های ترانزیتی بین دو کشور می شود.

مصطفی اف با بیان اینکه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در دوران کرونا به هیچ عنوان قطع نشد، تصریح کرد: ما به عنوان دو کشور همسایه هیچ مسئله و مشکلی در روابط نداریم و تلاش ها بر این بود که تجارت دو کشور در دوران کرونا افزایش یابد.

حضور وزیر راه و شهرداری در شهرستان آستارا در آستانه سفر آیت الله رئیسی و هیأت دولت به استان گیلان صورت گرفته و روز پنج شنبه مورخ ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور دولت کار و کرامت به همراه جمعی از وزرای راه و شهرسازی، ورزش جوانان، اقتصاد و امور دارایی، نیرو و کشور میزبان مردم استان گیلان هستند. 

طبق پیش بینی های صورت گرفته، هم زمان با سفر رئیس جمهور به استان گیلان، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان آستارا سفر خواهند کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان