[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آندره اونتیکوف» کارشناس روس سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به مسکو را نشان دهنده روابط مستحکم و اتحاد قوی دو کشور دانست.

اونتیکوف در گفت وگو با خبرگزاری فارس سفر رئیسی به روسیه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این سفر به گفت و گو با همتای روس خود محدود نشد، بلکه سخنرانی وی در دومای روسیه را نیز شامل شد که این اتفاقی نادر و بلکه بسیار استثنایی بود.

وی تاکید کرد: مقامات روسیه ایران را متحد می دانند که این هم در نوع خود نادر است ،چرا که روسیه کشورهای دوست را شریک می نامد  و صحبت از متحد، نشان دهنده هویت روابط مسکو و تهران است.

کارشناس روس گفت: دو کشور در بسیاری از موضوعات به توافق رسیدند و همکاری های دوجانبه مستمری وجود دارد که این امر در حجم وسیع مبادلات تجاری بین دو کشور منعکس شده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از پرونده های منطقه ای و بین المللی مانند سوریه شاهد همکاری دو کشور بودیم به طوری که دمشق، تهران و مسکو با پشتیبانی از یکدیگر موفق به مقابله با گروه های تروریستی در سوریه شدند و بدین طریق این کشور حاکمیت خود را حفظ کرد.

وی به مذاکرات هسته ای در وین اشاره کرد و گفت روسیه و چین به عنوان سپری در برابر چالش های غرب عمل می کنند، زیرا دو کشور در این مذاکرات در کنار ایران هستند.

اونتیکوف با اشاره به مانورهای مشترک دریایی ایران، روسیه و چین، تصریح کرد: این مانورها عمق روابط سه کشور را آشکار می کند و پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای اهمیت آن را در سطح منطقه و اهمیت آن را در روابط با روسیه و چین نشان می دهد.

کارشناس روس به  اشتراک مواضع دو کشور در قبال پرونده سوریه و اشتراک مواضع دو کشور با چین در پرونده هسته ای ایران اشاره کرد و گفت این امر به یافتن راه حل در مذاکرات وین کمک می کند و به هیچ کشوری اجازه نمی دهد از توافق بعدی خارج شود، کاری که ایالات متحده در دوره ترامپ انجام داد.

گفت وگو از معصومه فروزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان