[ad_1]

ایسنا/مرکزی امام جمعه موقت تهران گفت: معنای نه شرقی، نه غربی، قطع رابطه با شرق و قطع رابطه با غرب نیست بلکه معنای آن این است که به شرق و غرب اجازه نمی دهیم که در سرنوشت کشور دخالت کنند.

آیت الله سیداحمد خاتمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دیروز، امروز و فردا سیاست جمهوری اسلامی ایران در عرصه مذاکرات هسته ای، تنها یک کلمه است و آن لغو تمام تحریم هاست نه تعلیق و نه تحریم های هسته ای بلکه لغو تمام تحریم ها، سیاست نظام اسلامی است.

وی افزود: بسیار واضح و روشن است که نظام اسلامی هیچگاه زیر بار زور نرفته و نخواهد رفت و اگر آمریکا و کشورهای اروپایی در خیال خام خود چنین می پندارند که ایران را تسلیم زور خواهند کرد بدانند خواب و خیالی است که هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به روسیه نیز گفت: نظام اسلامی سیاستی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور پیش گرفته است سیاست نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: معنای نه شرقی، نه غربی، قطع رابطه با شرق و قطع رابطه با غرب نیست بلکه معنای آن این است که نه اجازه به شرق می دهیم که در سرنوشت کشور موثر باشد و نه اجازه به غرب می دهیم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: براین اساس آنچه در سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه اتفاق افتاده است در راستای خط امام و رهبری و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.

وی تصریح کرد: سیاست ما این است که با همه دنیا براساس منافع خود ارتباط برقرار کنیم مگر دو کشور که یکی رژیم صهیونیستی است که از بن و ریشه جعلی و غاصب است و دوم آمریکاست که به تعبیر امام راحل(ره) تا وقتی که آدم نشده نظام اسلامی با این کشور ارتباطی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، ارتباط با همه دنیاست و براساس عزت، حکمت و مصلحت با تمامی کشورها ارتباط برقرار خواهیم کرد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان