[ad_1]

یک عضو کمیسیون بهداشت، درمان مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به تورم موجود و افزایش قیمت کالاها ویزیت پزشکان در سال آینده هم باید متناسب با آن افزایش پیدا کند اما بار اضافی افزایش تعرفه بر دوش سازمان های بیمه گر بیفتد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با ایسنا، در واکنش درخواست رئیس سازمان نظام پزشکی برای افزایش ۶۰ درصدی تعرفه های پزشکی در سال آینده اظهار کرد: تعرفه پزشکی باید نسبت به تورم افزایش یابد چون به اندازه افزایش قیمت کالاها نرخ اجاره ها و لوازم پزشکی هم زیاد شده است این شامل افزایش حقوق کسانی که در مطب پزشکان کار می کنند می شود.

وی ادامه داد: تمام ملزومات پزشکی و هزینه ها براساس نرخ تورم زیاد شده اما قیمت تعرفه ها تغییری نکرده است. باید برای حل این مشکل به دنبال راهکاری بود که فشار مضاعفی بر مردم وارد نکرده و از آن طرف شرایط برای پزشکان هم مهیا باشد. راهکار این است که تعرفه ها افزایش پیدا کند اما بار افزایش تعرفه بر دوش بیمه ها و نه مردم باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت کالاها افزایش تعرفه ها اجتناب ناپذیر است. سازمان نظام پزشکی هم براساس تحلیل های صورت گرفته خواستار افزایش تعرفه ها براساس تورم شده است. منتهی برای این که فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود باید فرانشیز بیمه ها کاهش پیدا کند تا بار اضافی افزایش تعرفه ها بر روی مردم نیفتاده و سازمان های بیمه گر آن را متقبل شود. قطعا مجلس شورای اسلامی هم موافق این شرایط خواهد بود چون در غیر این صورت با توجه به افزایش هزینه های زندگی مردم، افزایش تعرفه درمان هم بار بیشتری بر دوش بیماران خواهد بود که منطقی نیست.

محسنی بندپی در پایان گفت: باید وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی فشار را بر روی سازمان های بیمه گر انداخته تا هم پزشکان در ازای خدمات و با توجه به هزینه ها تعرفه درمانی بگیرد و هم فشاری بر مردم وارد نشود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان