پیشرفت ۸۰ درصد سد پلرود بعد از 13 سال!

۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ۱۴:۲۷ چاپ کد خبر: 148370
[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری امروز در جلسه شورای اداری که در سالن شهید آوینی ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اول شهرستان های رودسر و املش کشاورزی است و می تواند ارزش افزوده و گردش مالی را زیاد و جوانان ما را از بیکاری نجات دهد و بارقه های امید در مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه توجه به تولید و کشاورزی مورد تأکید دین اسلام، ائمه و مقام معظم رهبری است، افزود: پرداختن ویژه و تخصصی به کشاورزی منطقه باید در اولویت دولت قرار گیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، گستردگی حوزه جغرافیایی و منابع انسانی را از مزیت ها و ویژگی های این شهرستان ها برشمرد و بیان کرد: شهرستان های رودسر و املش در بسیاری از حوزه های کشاورزی رتبه های اول و دوم کشوری را داراست.

وی به تولید فندق، گل گاوزبان، گل و گیاه، مرکبات، چای و کیوی در شهرستان های رودسر و املش اشاره کرد و گفت: تنوع مختلف تولیدات کشاورزی به جهت نوع اقلیم در این شهرستان ها به عنوان یک ظرفیت و قابلیت منحصربه فرد آن هاست که بایستی با اقدام جهادی موانع تولید و برندسازی در منطقه حل شود.

صفری با اشاره به تجاری سازی فندق و گل گاوزبان اشکورات تصریح کرد: متأسفانه برندسازی گل گاوزبان به دلیل غفلت های صورت گرفته در ادوار گذشته به نام جنت رودبار رامسر زده شده درحالی که چندین برابر ظرفیت آن در اشکورات رودسر وجود دارد و نیازمند توجه ویژه تری به محصولات منطقه است.

وی با اشاره به اینکه صنعت چای نیازمند توجه بیشتری است، افزود: به دلیل وسعت جغرافیایی شهرستان های رودسر و املش متأسفانه در حوزه آسفالت راه ها هم کوتاهی هایی صورت گرفته و شاخص بافت روستایی بنیاد مسکن ۳۷ درصد می رسد.

وی با بیان اینکه پروژه سد پلرود در ۱۳ سال گذشته با ردیف بودجه ملی کلنگ خورده و امروز فقط ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با اتمام و افتتاح این طرح دو شهرستان رودسر و املش و هفت شهر و روستاهای زیادی ازنظر تأمین آب کشاورزی و شرب بهره مند خواهند شد.

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به اینکه اتمام پروژه سد نیازمند تأمین اعتبار است، بیان کرد: اتمام تصفیه خانه طول لات هم نیازمند اعتبار بوده که نیازمند توجه دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان