[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رستم قاسمی امروز در حاشیه بازدید از تجهیزات و امکانات بندرانزلی برای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم انزلی انتظار ایجاد یک ایستگاه در این شهرستان را دارند، اظهار کرد: مردم انزلی تقاضا دارد که یک ایستگاه در انزلی ایجاد شود، ولی این انشعاب وقتی به بندر کاسپین می آید عملا برای آستارا می رود، یعنی همان پروژه راه آهن رشت به آستارا است.

وی با اشاره به میزان باقی مانده از پروژه راه آهن رشت به آستارا گفت: بر اساس آمار تنها ۱۶۵ کیلومتر از این پروژه باقی مانده است   در واقع با انجام این کار ایران به راه آهن آذربایجان وصل شده و از آنجا هم به روسیه و در نهایت به اروپا وصل می شود .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید اهتمام دولت به افزایش صادرات به روسیه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند ماه گذشته ۲۰۰ کامیون به سمت روسیه داشته و در همین مدت دو ماهه ۶۲ درصد به تعداد کامیون های ما به سمت روسیه اضافه شده و هدف گذاری دولت رسیدن این مهم به ۴۰۰ عدد کامیون است.

به گفته قاسمی این پل که توافقش در آذربایجان امضا و کلنگش هم زده شده قرارگاه هم مشغول به تکمیل آن است، که با تکمیل آن تعداد کامیون های واردی به روسیه به یک هزار عدد می رسد و تا ۱۰ ماه آینده تکمیل می شود.

به گزارش فارس، در سفر امروز رئیس جمهور برای توسعه راه های گیلان اعم از تقاطع های همسطح و غیرهمسطح، کمربندی ها، بزرگراه ها و باقی مانده آزاد راه رشت - قزوین بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان