طرح سوال از شهردار رشت اعلام وصول شد!

۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۹:۰۲ چاپ کد خبر: 150219
[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در بیست وپنجمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی که به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند را گرامی داریم. 

محمد حسین واثق کارگرنیا به برگزاری تجمع ۲۲ بهمن در میدان شهدای ذهاب اشاره کرد و گفت: این تجمع همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با رعایت پروتکل های بهداشتی در میدان شهدای ذهاب برگزار می گردد و یقینا شهروندان ولایتمدار رشت بار دیگر با حضور پُرشور در این روز بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان می کنیم. 

مشکل ترافیک دغدغه جدی رشت
وی با اشاره به مشکلات ترافیکی رشت بیان کرد: مشکلات ترافیکی رشت به یک دغدغه جدی در شهر تبدیل شده و امیدواریم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با بهره مندی از نظرات کمیسیون تخصصی حمل و نقل و ترافیک شورای رشت گام های موثری در رابطه با رفع مشکل ترافیک در رشت بردارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بازدید روز گذشته از چندین ملک در خیابان شیک رشت با هدف احداث سرویس های بهداشتی تصریح کرد: در این بازدید شاهد افزایش حضور برخی از افراد به ظاهر دستفروش بودیم که به لحاظ تردد برای شهروندان بسیار مشکل آفرین شده بود و حتی دستفروشان شناخته شده در این محدوده از شهر نیز از تجمع این افراد گلایه داشتند و معتقد بودند که برخی از این افراد با اهداف خاص در آن مسیرها حضور دارند. 

کارگرنیا با تاکید به ساماندهی دستفروشان در خیابان شیک رشت افزود: نیروهای سد معبر شهرداری رشت برای رفع این مشکل باید تجمیع شوند تا نارضایتی ها در این حوزه کاهش پیدا کند و دستفروشان نیز به خوبی ساماندهی شوند تا در کنار تامین معیشت آنان، برای شهروندان نیز مشکلی ایجاد نشود. 

وی با اشاره به گلایه برخی از شهروندان و اصحاب رسانه پیرامون وضعیت نامطلوب آذین بندی سطح رشت در ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد: مدیر سازمان سیما و منظر شهرداری رشت پاسخ هایی در این باره مبنی بر اینکه جدیدا در این جایگاه قرار گرفته و چند مورد دیگر را مطرح کرد که پذیرفتنی نیست و انتظار می رود شهردار رشت و سازمان های زیر مجموعه به چنین مواردی بالاخص ایام الله دهه مبارک فجر که جزو اعیاد ملی و بزرگ ایرانیان است توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ابراز نارضایتی شهروندان پیرامون وضعیت پارک های سطح رشت گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز انتظار داریم نواقص موجود در سطح پارک های شهر برطرف شود. 

کارگرنیا به تفویض اختیار شهردار وقت در بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: سقف اختیارات شهردار رشت در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است و با توجه به اتمام قرارداد نیروهای خدماتی، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که از این بابت شهردار رشت طی نامه ای تقاضای صدور مجوزی را برای طی یک ماه و تا زمان انعقاد قرار داد مجدد با شرکت های پیمانکاری به صورت مناقصه داشته است. 

وی با اشاره به اینکه نامه ای با ۹ امضا از سوی اعضای شورا با عنوان طرح سوال از شهردار رشت به دست بنده رسید، اظهار کرد: در این نامه طی یازده بند پیرامون بی توجهی شهردار رشت به مواردی که بارها به صورت شفاهی و کتبی به وی اعلام و تذکر داده شده طرح سوال شد. 

کارگرنیا با اشاره به بی توجهی شهردار رشت نسبت به وضعیت ورودی های سطح رشت به عنوان یکی از سوالات مطرح شده در این نامه بیان کرد: بارها از این بابت به شهردار رشت تذکر داده شد اما تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است. 

انتصاب مدیران شهرداری رشت بدون در نظر گرفتن صلاح شهر و شهرداری
وی به کارگیری ۲۴ساعته نیروهای نگهبان در سطح پارک های شهر رشت را یکی دیگر از سوالات مطرح شده دانست و افزود: انتخاب و انتصاب مدیران در شهرداری توسط شهردار رشت بدون در نظر گرفتن صرف و صلاح شهر و مجموعه شهرداری رشت، فقدان دفتر ثبت املاک و اسناد شهرداری، عدم رفع نواقص و ساماندهی پل های مکانیزه عابر پیاده، عدم ساماندهی مشاغل پُر خطر در سطح رشت، عدم افتتاح حساب جداگانه کمیسیون ماده صد با هدف احداث پارکینگ های عمومی در سطح شهر، عدم پرداخت عادلانه حقوق و مزایای نیروهای حجمی شهرداری رشت، بی توجهی شهردار رشت به ساماندهی دستفروشان، عدم اجرای طرح ممیزی املاک رشت با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت از جمله یازده سوال مطرح شده توسط اعضای شورا از شهردار رشت است. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت طرح سوال از شهردار را حق قانونی اعضای شورا دانست و گفت: شهردار رشت می تواند در مهلت زمانی مقرر در صحن شورا حضور پیدا کند و به سوالات پاسخ دهد. 

بی توجهی به اتمام زمان قرارداد نیروهای خدماتی شهرداری
مسعود عباس نژاد عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به اینکه شهردار رشت باید پیش تر از این به زمان اتمام قرار داد نیروهای خدماتی توجه داشته باشد، اظهار کرد: اگر این موضوع را شورا مصوب نکند یقینا حقوق و مزایان کارگران به تعویق می افتد و چنانچه مصوب هم بکنیم نمی دانیم که قرار است چه اتفاقاتی پس ازآن بیافتد. 

مهدی نوری هریس عضو شورای شهر رشت نیز با انتقاد از عملکرد شهردار رشت اظهار کرد: شهردار رشت به فکر ستاد انتخاباتی اش و مشغول ابلاغ زدن برای افراد نزدیک به خودش است و وضعیت شهر رشت در حوزه سیما و منظر و بسیاری از موارد بسیار نامطلوب است. 

طرح سوال از شهردار رشت با ۹ رای موافق اعلام وصول شد و بر اساس قانون امیر حسین علوی شهردار رشت فرصت دارد تا در یک موعد زمانی ۱۰ روزه جهت پاسخگویی به سوالات اعضای شورا در صحن شورا حضور پیدا کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان