[ad_1]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پیش از این هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تاریخ 17 اسفند را برای برگزاری مجمع انتخاباتی در نظر گرفته بود اما با مطرح شدن موضوع آیین نامه و دستورالعمل انتخاباتی، نوشتن پیش نویس آن در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با برگزاری چند جلسه فوق العاده کار آن به پایان رسید. 

قرار است در تاریخ 17 اسفند که مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در نظر گرفته شده این آیین نامه به تصویب برسد و پس از آن به کمیته بین المللی المپیک ارسال شود. در صورت تصویب، هیات اجرایی می تواند زمان برگزاری انتخابات را اعلام کند که این احتمال وجود دارد بهار سال آینده انتخابات انجام شود.

پیش نویس آیین نامه برای مطالعه به روسای فدراسیون ها ارسال شده و یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته است. در این پیش نویس در خصوص شرایط نامزدی و نحوه برگزاری انتخابات توضیحات کاملی ارائه و حتی در خصوص غیبت رئیس فدراسیون و فرد جایگزین در مجمع نیز رفع ابهام شده است. براساس این آیین نامه، زمان برگزاری انتخابات حداقل 3 ماه قبل از پایان دوره 4 ساله توسط هیات اجرایی تعیین می شود.

بر اساس تبصره یک ماده پنج اساسنامه در صورت غیبت روسای فدراسیون ها هیات رئیسه می تواند به صورت استثنا یک عضو دیگر منتخب هیات رئیسه فدراسیون را که در مجمع عمومی فدراسیون ملی و در زمان و شرایط مقرر انتخاب شده، به عنوان نماینده معرفی کند. بر اساس تبصره اعلام شده در این ماده این نماینده منتخب باید صورتجلسه رسمی مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون را در زمانی که برای عضویت معرفی شده ارائه دهد.

همچنین در این آیین نامه به تشکیل ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات اشاره که این ستاد از ۹ عضو تشکیل شده که می توان به دبیرکل، یکی از نواب رئیس، دو نفر از اعضای هیات اجرایی منتخب روسای فدراسیون ها، رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، مدیر امور بین الملل، مدیر روابط عمومی، مدیر حراست، مدیر حقوقی و مسئول دبیرخانه ستاد اشاره کرد.

انتخابات کمیته ملی المپیک برای رئیس، 2 نایب رئیس و 7 عضو هیات اجرایی انجام می شود و اعضای مجمع باید به نماینده منتخب کمیسیون ورزشکاران رای دهند.

متن کامل آیین نامه را در زیر مشاهده می کنید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان