به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، روز گذشته مطلبی در فضای مجازی در خصوص تنبیه بدنی شدید یک دانش آموز توسط مدیر یک مدرسه در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب بدی را در روزهای نخست حضور دانش آموزان بعد از دو سال دوری از مدارس به همراه داشت.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان لنگرود در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به انتشار عکسی از سیلی مدیر مدرسه ای در لنگرود بر صورت یک دانش آموز نوجوان با تائید این خبر اظهار کرد: در یکی از مدارس، دو دانش آموزِ مقطع ششم ابتدائی با یکدیگر درگیر می شوند و مدیر مدرسه برای جدا کردنشان ورود کرده و به یکی از دانش آموزان سیلی می زند.

مجید فاریابی با اشاره به سابقه ۱۵ساله این مدیر مدرسه گفت: به مدیر مدرسه تذکر کتبی درج در پرونده داده شد، در تلاشیم تا رضایت خانواده دانش آموز را جلب کنیم و به ملاقات حضوری دانش آموز نیز خواهیم رفت و علاوه بر دلجوئی وی، موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

دادستان شهرستان لنگرود نیز در واکنش به این موضوع و تنبیه دانش آموز توسط مدیر اظهار کرد: هرگونه فعل یا ترک فعل عمدی که سلامت جسمی، روانی، اخلاقی یا اجتماعی طفل و نوجوان را در معرض خطر و آسیب قراردهد؛ از قبیل ضرب و جرح، توهین یا تهدید نسبت به طفل یا نوجوان براساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان جرم است.

سیدهاشم میرحسینی با بیان اینکه قانون برای تنبیه دانش آموزان روش هایی را در نظر گرفته است، گفت: بر اساس ماده ۷۶ آئین نامه انضباطی، دانش آموزان متخلفی که راهنمایی ها و چاره جویی های تربیتی، در آن ها مفید و مؤثر نباشد، با رعایت تناسب به یکی از روش هایی که در قانون آمده، مورد تنبیه قرار می گیرند.

وی با اشاره به برخی از روش های در نظر گرفته شده توسط قانون برای تنبیه دانش آموز متخلف بیان کرد: تذکر و اخطار شفاهی به طور خصوصی یا در حضور دانش آموزان کلاس مربوط، تغییر کلاس در صورت وجود کلاس های متعدد در یک پایه با اطلاع ولی دانش آموز، اخطار کتبی و اطلاع به ولی دانش آموز، اخراج موقت از مدرسه با اطلاع قبلی ولی دانش آموز حداکثر برای مدت سه روز و انتقال به مدرسه دیگر از جمله روش های تنبیهی دانش آموزان متخلف است.

دادستان لنگرود با بیان اینکه رعایت قانون وظیفه همگانی است و نباید خارج از قانون اقدامی صورت گیرد، افزود: همانطور که به صراحت در ماده ۷۶ و ۷۷ اشاره شده، تنبیه بدنی و یا هرگونه توهین و تحقیر دانش آموز، جایگاهی در اصول تربیتی و آموزشی مدارس نداشته و هیچ کس حق ندارد به استناد تخلف دانش آموزان، اقدام به تنبیه آن ها کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان