منبع صدور تروریسم تکفیری کجاست؟

۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۰۰:۲۱ چاپ کد خبر: 158772
[ad_1]


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یادداشتی نوشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران،  تبلور و تاویل مفهومی به نام "امت واحده اسلامی" مهم ترین دغدغه دینی، گفتمانی و حتی سیاسی دو رهبر عظیم الشان این انقلاب ، یعنی حضرت امام راحل (ره) و حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی) بوده است. تاکید مدام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پس از ایشان، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر قواعدی مانند " نفی سبیل"،"اتحاد مسلمانان"،" دفاع از کیان اسلام" جملگی در راستای همین هدفگذاری و دغدغه مهم قابل ارزیابی بوده است. یکی از اصلی ترین دلایل مواجهه ذاتی و ماهوی دشمنان قسم خورده جهان اسلام و در راس آنها آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با انقلاب اسلامی ایران، همین نگاه "وحدت آمیز" و " دشمن شکن" بوده است. دشمنان دریافته اند که اگر مولفه های وحدت و همدلی  ، آن هم بر اساس آموزه های اساسی دین اسلام که مورد تاکید همه مذاهب اسلامی می باشد شکل گیرد، دیگر جایی برای مانور آنها در جهان پهناور اسلام باقی نخواهد ماند.

از گذشته ای نه چندان دور، ایجاد تفرقه در بین مذاهب و فرق مسلمان، کلان ترین راهبرد ضد فرهنگی غرب در مواجهه با هم افزایی مسلمانان در سرتاسر جهان اسلام محسوب شده است.چه بسا جاسوسانی که دقیقا با همین هدف از سوی استعمارگران و صاحبان تفکر مسموم سرمایه داری تربیت شدند تا با حضور هدفمند در کشورهای مختلف اسلامی، مانع از تبلور ظرفیتهای بی حد و حصر تعالیم اسلام در حوزه وحدت اسلامی و دینی شوند. این توطئه ها در عصر کنونی، شکل جدی تر و پیچیده تری به خود گرفته است. اگر در گذشته، جاسوسان انگلیسی، صهیونیستی و آمریکایی در ظاهر و قامت مسلمانان ظهور پیدا می کردند و زمینه گسست و شکاف میان پیروان دین مبین اسلام را فراهم می ساختند، امروز ، در قرن بیست و یکم میلادی شاهد ظهور و بروز گفتمانی  انحرافی، خطرناک و تروریستی تحت عنوان  "تروریسم تکفیری"توسط دشمنان هستیم.

اگر فرد یا جریانی امروز "تروریسم تکفیری" را یک محصول گفتمانی-عملیاتی مستقل از دستگاههای امنیتی رژیم اشغالگر قدس و غرب بداند قطعا دچار خطایی راهبردی و محاسباتی شده است. اصلی ترین کارویژه تروریسم تکفیری، ایجاد  تزلزل در زیرساختها و  بسترهای فرهنگی و اسلامی و در نهایت، جلوگیری از تحقق وحدت مسلمانان است. دشمنان قسم خورده اسلام، میلیاردها دلار هزینه می کنند تا محدوده جغرافیایی جهان اسلام را تبدیل به آوردگاهی برای ایجاد نفرت مسلمانان از یکدیگر و در نهایت، از هم گسستن ریسمان وحدت دینی میان بیش از 2 میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان تبدیل کنند.

حادثه ای که  اخیرا در  یکی از صحنهای حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام رخ داد و منجر به شهادت مظلومانه دو تن از پیروان راستین و علمای  روزه دار  گردید، نقطه آشکارساز طغیان تروریسم تکفیری و حامیان پنهان آن علیه اتحاد ملل مسلمان محسوب می شود. اگر به صورت دقیق  بر روی رخدادها و زمینه سازی های قبل ، حین و بعد از این اقدام تروریستی متمرکز شویم به وضوح در می یابیم که دشمنان عملیات گسترده و هدفمندی را در این زمینه آغاز کرده اند. بلافاصله پس از این عملیات تروریستی و شیطانی، زمزمه های تفرقه آمیزی که از قبل توسط عمال دشمن سرداده می شد، سر از هزاران حساب توئیتری درآورد. ما با یک "عملیات تروریستی محدود" رو به رو نیستیم، بلکه با یک "طرح عملیاتی" از سوی دشمنان مواجه هستیم که معطوف به ایجاد شکاف میان مسلمانان می باشد.رسانه های آگاه و دغدغه مند در جهان اسلام،  رسالت بزرگی در افشای این طرح ، بانیان آن و در نهایت مواجهه موثر با چنین مواردی خواهند داشت. رسانه های جهان اسلام در این مسیر باید روشنگرانه و مسئولانه گام بر دارند.

انتهای پیام









این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید




[ad_2]

منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان