[ad_1]


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری جشنواره های مختلف به آشنایی مردم با فرهنگ های مختلف کمک می کند، اظهار کرد: هر نقطه از استان گیلان دارای فرهنگ و آداب و رسوم متفاوتی است که باید با برگزاری جشنواره های مختلف به آن کمک کرد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰ برنامه در حوزه میراث طبیعی افزود: دبیر خانه اداره کل میراث فرهنگی گیلان، امسال ۳۴ برنامه مربوط به میراث طبیعی را در دستور کار خود قرار داده که در قالب جشنواره در شهرستان های مختف برگزاری می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره های مختلف در این استان خبر داد و افزود: در هر شهرستان برند آن شهرستان را به عنوان یک جشنواره در نظر گرفته و در همین راستا جشنواره نگین حیران در آستارا و جشنواره چای در املش برگزار خواهد شد. 

جهانی با اشاره به استقبال خوب از جشنواره بهار نارنج در شهرستان لنگرود بیان کرد: جشنواره بهار نارنج یک نشان در کومله لنگرود است که مصوبه از وزارت میراث فرهنگی دریافت شده و امسال با استقبال بسیار خوبی مواجه شده که بیش از ۶ هزار نفر در جشنواره بهار نارنج کومله لنگرود شرکت کردند.

وی از تلاش ها برای ثبت اثر ملی روش فرآوری بهار نارنج خبر داد و افزود: روش فرآوری بهار نارنج مختص شهرستان لنگرود و بخش کومله بوده که به عنوان اثر ملی ثبت و مستندات لازم انجام شده و خوشبختانه قول مساعد در این خصوص گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به آشنایی مردم ایران با ظرفیت تولید چای در این استان گفت: ۳۳ درصد چای ایران در املش تولید می شود و به این دلیل اولین جشنواره چای در کشور و در شهرستان املش برگزار می شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸






[ad_2]

منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان