[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر پنج شنبه در نشست بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ملت ایران در ۱۴ خرداد سال ۶۸ پیشوای محبوب خود را از دست دادند، اظهار کرد: انتخاب رهبر معظم انقلاب بعد از این حادثه تلخ اقدام تحسین برانگیز، سریع و به موقع از سوی مجلس خبرگان رهبری بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جانشینی به حق امام خمینی (ره) هستند که ایران را به یک نظام قدرت مند در عرصه جهانی تبدیل کرده اند، افزود: انتخاب رهبری تداوم راه امام راحل را به دشمنان گوشزد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه دشمنان نظام تصور می کردند که انقلاب اسلامی ایران قائم به شخص امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: خیال خام تضعیف و فروپاشی انقلاب اسلامی پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی خیلی زود با تدبیر مجلس خبرگان رهبری باطل شد.

وی با تاکید بر اینکه وصیت نامه سیاسی عبادی امام خمینی (ره) منشور انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بسیاری از زوایا و ابعاد مختلف شخصیت الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی همچنان برای مردم به ویژه نسل جوان ناشناخته مانده است که باید با زبان رسا و مانای هنر تبیین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی بر همگان فرض و لازم است، بیان کرد: جهانیان انقلاب اسلامی را مرهون ایثار و فداکاری حضرت امام خمینی (ره) می دانند.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اینکه یوم الله ۱۵ خرداد نقطه عطف تاریخ معاصر و سرآغاز نهضت اسلامی ملت ایران است، گفت: این روز بزرگ مظهر پیوند عمیق و معنوی مردم مسلمان ایران با مرجعیت دینی است.

وی حقانیت قیام خونین پانزدهم خرداد را سبب فراگیری نهضت اسلامی در سراسر کشور دانست و اظهار کرد: مردم انقلابی ایران در پی سخنرانی امام خمینی (ره) و افشای روابط شاه و اسرائیل در سال ۱۳۴۲، کفن پوش به خیابان ها آمدند و با ایستادگی در برابر رژیم فاسد پهلوی، قیام خونین پانزدهم خرداد را رقم زدند.

در پایان این نشست برگزاری ۱۲۲ ویژه برنامه به مناسبت سی و سومین سالگرد بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به تصویب اعضا رسید.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان