[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان پورسینا رشت با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان گیلان، اظهار کرد: قدمت بیمارستان پورسینا رشت به بیش از ۱۰۰ سال برمی گردد.

وی با بیان اینکه باید بر اساس نیازسنجی و متناسب با شرایط کنونی زیر ساخت های درمانی توسعه یابد، افزود: در همین راستا دولت نیز توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت های این حوزه دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش بهداشت و درمان این استان در سفر رئیس جمهور، گفت: این اعتبار برای توسعه بیمارستان های پورسینا، رازی و شفای رشت در نظر گرفته شده است.

وی به برنامه ریزی برای افزایش تخت های بیمارستان پورسینا رشت به ۵۰۰ تخت اشاره و اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر نیز باید برای پیشبرد اجرای این پروژه ها نیز همکاری لازم را داشته باشد.

عباسی در ادامه با اشاره به عملکرد قابل قبول استان گیلان در زمینه کرونا و واکسیناسیون، تصریح کرد: باید تلاش شود در حوزه بهداشت و درمان به خودکفایی و توانمندی کامل دست یابیم.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی و تعاملات بین بخشی برای توسعه فضای بهداشت و درمان در استان، بیان کرد: از تمام ظرفیت های موجود برای تبدیل شدن به قطب سلامت کشور بهره گیری شود.

عباسی نوسازی بافت فرسوده شهری را راهبردی برای دستیابی به ابعاد کالبدی توسعه پایدار شهری عنوان کرد و گفت: از اجرای پروژه های توسعه محور گیلان به ویژه حوزه بهداشت و درمان حمایت می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پروژه عام المنفعه ای نباید حتی برای مدتی کوتاه متوقف شود، از شهرداری رشت به عنوان نهادی اثرگذار در امر توسعه شهری یاد کرد که باید عملکردی جهادی و تلاشی مضاعف به انجام برساند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان