پهپاد جدید ترکیه در جمهوری آذربایجان

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ۰۲:۰۹ چاپ کد خبر: 167750
[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته (شنبه) پهپاد بیرقدار ترکیه مسافت ۲۰۰۰کیلومتر را طی کرده و در آذربایجان فرود آمد؛ این اولین پرواز در نوع خود در تاریخ سازمان هوانوردی این کشور است.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، پهپاد تهاجمی «بیرقدار آکینجی» که با قابلیت های بومی ترکیه ساخته شده، نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر را طی کرده و با موفقیت در باکو پایتخت آذربایجان فرود آمده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط شرکت توسعه دهنده صنایع هوایی «بایکار»، دو فروند پهپاد تهاجمی بیرقدار آکینجی برای شرکت در فعالیت های جشنواره فناوری هوانوردی و فضایی «تکنوفست» که قرار است از ۲۶ تا ۲۹ می برگزار شود، وارد آذربایجان شوند.

پهپاد اول صبح روز شنبه از منطقه «چوروم» ترکیه برخاست و با عبور از حریم هوایی گرجستان ظرف مدت ۵ ساعت به باکو رسید. سپس پهپاد دوم ظهر به پرواز درآمد و همان مسیر را حدود ۲۰۰۰کیلومتر طی کرد.

دو پهپاد تهاجمی بیرقدار آکینجی با موفقیت پرواز خود را به پایان رسانده و در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف باکو فرود آمدند؛ این به مثابه یک دستاورد جدید برای صنعت دفاعی ترکیه بود.

این اولین پرواز در نوع و در تاریخ بخش هوانوردی ترکیه است که چند هفته بعد از رکوردی که این پهپاد تُرکی از نظر ارتفاع  [با پرواز در ارتفاع ۴۰هزار و ۱۰۰پایی] به ثبت رساند، انجام شده است.

شرکت صنایع هوایی بایکار ترکیه به دنبال صادرات این پهپاد تهاجمی به ۳ کشور (که هنوز نامی از آن ها فاش نشده) است که قرارداد فروش را نیز امضا کرده است. گفته می شود گفت وگو با سایر کشورها با هدف گسترش دامنه صادرات این نوع پهپاد تهاجمی توسط آنکارا ادامه دارد.

انتهای پیام/م


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان