به گزارش لنگرخبر، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس در گفتگو با دیارمیرزا در مورد دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطالب بسیار ارزشمند و راهبردی را مطرح کردند.



پرویز محمدنژاد افزود: مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان در مورد نظارت نمایندگان تاکید داشتند و همچنین نمایندگان را ازعدم دخالت در امور اجرایی سفارش کردند و نیز بحث همکاری و همراهی با دولت را توصیه کردند و همچنین بسیار تاکید داشتند که مردم را به آینده خوب امیدوار کنیم.

وی یادآور شد: رهبری تاکید داشتند که زیر بنای حرکت دولت، حرکت درستی است و باید مجلس همراه با دولت باشد.



نماینده لنگرود در مجلس در ادامه گفتگو به این سوال که آیا امسال خاموشی برق خواهیم داشت، گفت: قبل از سال جدید از وزیر نیرو دعوت کردیم و گزارش کار خواستیم که این گزارش کار امیدوار کننده بود، از این جهت که خاموشی ها کمتر می شود.



عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: طبق اعلام وزارت نیرو امسال ۵ هزار مگاوات وارد مدار تولید برق خواهد شد که از این تعداد ۴ هزار مگاوات نیروگاه های جدید و هزار مگاوات توربین های از کار افتاده وارد مدار شوند و در مجموع ۸ درصد به تولید برق اضافه میشود.



نماینده مردم لنگرود در مورد میزان صادرات و واردات برق نیز اظهار داشت: ما هر دو را در طول سال داریم که صادرات در تابستان کم خواهد شد و در برخی اوقات در تابستان واردات برق هم داشتیم و این یک تبادل انرژی است و دلیلی بر مازاد بودن انرژی نیست.



وی افزود: برای وزارت نیرو اعتبارات مناسبی دیده شده که شامل ۱۶ هزار میلیارد تومان از تبصره ۱۵ و ۵ هزار میلیارد تومان نیز از تبصره ۶ و ۱۴ دیده شده است.



محمد نژاد در مورد افزایش تعرفه های برق نیز به دیارمیرزا گفت: افزایش تعرفه ها همه ساله بوده و امسال هم همان ۱۰ درصد است.



وی افزود: ۷۵ درصد مردم الگوی مصرف را رعایت می کنند و برای ۲۵ درصد که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند ۳و نیم برابر مبلغ تمام شده در نظر گرفته می شود.



محمدنژاد با اشاره به این مطلب که انرژی در کشور ما شامل یارانه های فراوان است، افزود: تقریبا یک پنجم قیمت تمام شده انرژی را از مردم دریافت می شود.



عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه توانیر در نصب کنتورهای هوشمند موفق نبوده است؛ یادآور شد: کنتور هوشمند ابزار کنترلی برای کسانی است که بدون حساب و کتاب برق مصرف می کنند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان