[ad_1]

قطعنامه شورای حکام/ طرح شفافیت/ روابط ایران و ونزوئلا و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به سفر اخیر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به سرزمین های اشغالی در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

سعید خطیب در نشست خبری امروزش با بیان اینکه مدیرکل آژانس در زمان غلط و جای غلط، افراد غلط را ملاقات کرده است، افزود: با این اقدام به اعتبار آژانس بین المللی انرژی اتمی در چشم عموم و صحنه بین الملل ضربه بدی زده است. پاسخ ما به این موضوع داده شده است و امیدواریم تصحیح رویه شود.

وی در بخش دیگری از این نشست در رابطه با تعیین جوایز از سوی وزارت خارجه آمریکا در ازای دریافت اطاعات درباره سپاه پاسداران، گفت: اینکه سپاه غیور پاسداران اسلامی ایران کابوس یاغیان، متجاوزان تروریست ها، قانون گریزان و بر هم زنندگان نظم منطقه ای، آغاز کنندگان جنگ در منطقه و متجاوزان به کشورهای منطقه باشد باعث افتخار ایران است.

یکی از حساب های توییتری وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای این کشور درباره نیروهای قدس سپاه پاسداران، اعلام کرده بود: برای کسانی که اطلاعاتی درباره سپاه پاسداران بدهند تا ۱۵ میلیون دلار، جایزه در نظر گرفته ایم.

در ادعای این حساب توییتری، نیروهای قدس سپاه پاسداران به فعالیتهای تروریستی از  طریق نیروهای نیابتی و استفاده از ابزارهای مالی برای دور زدن تحریم های آمریکا متهم شده اند.

همچنین در پی تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، حمیدرضا آصفی دیپلمات پیشین کشورمان با تاکید بر این که در روشی که آژانس پیش گرفته نوری نیست، اظهار داشت: براساس اظهارات آقای امیرعبداللهیان ما طرح های جدیدی داریم، اکنون انتخاب با آن هاست چه مسیری را دنبال کنند ما آماده هستیم و مشکلی نداریم شورای امنیت که آخر دنیا نیست.

در همین رابطه رضا ذبیحی کارشناس مسائل بین الملل هم خاطرنشان کرد که روابط تقابلی کمکی به وجود نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران نمی کند و لذا طرفینِ توافق هسته ای باید با ابتکار عمل مانع از سقوط برجام شوند.

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره نتیجه بررسی «طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» ازدیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

هادی طحان نظیف در نشست خبری امروز خود با اعلام این که «طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» به مجلس برگردانده شد، افزود: در شورای نگهبان خط قرمزمان جایی است که حقوق مردم تضمین نشده باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز، محمد عبدوس یکی از کارمندان این سازمان عصر روز یکشنبه ٢٢ خرداد، حین انجام ماموریت در منطقه عمومی سمنان به شهادت نائل آمد.

در پی طرح ادعاهایی مبنی بر ارتباط تجمعات و اعتراضات امروز به لایحه اصلاح قانون حمل سلاح توسط نیروهای مسلح، معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: این لایحه در دولت قبل تهیه و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد. لایحه مذکور،  خوب و قابل دفاع است و  نکته منفی ندارد که عده ای آن را به برخی تجمعات و اعتراضات  امروز، ربط بدهند.

 سیدمحمد حسینی افزود: لایحه مذکور در نوبت رسیدگی مجلس دارد و اکنون هم روال عادی بررسی را در مجلس شورای اسلامی طی می کند و هیچ ارتباطی به تجمعات ندارد. این لایحه محرمانه نیست و در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

رئیس جمهور ونزوئلا در جریان سفر به تهران از مجتمع صنعتی گروه «مپنا»، بازدید کرد و پس از آن با انتشار مطلبی در صفحه توییترش از پیشرفت های ایران در زمینه علم و فناوری تمجید کرد.

نیکولاس مادورو همچنین بعد از پایان سفر دو روزه رسمی خود به ایران در توییتی دیگر نوشت: با ایران در شرایطی بهتر، آماده تر و قوی تر در راستای استمرار پیوند قوایمان به نفع توسعه مشترک به سال ۲۰۲۲ رسیده ایم و با ایمان و امید وافر می گوییم که روزهای بهتری در انتظار دو کشور است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تنها راه پیشرفت «مقاومت» در برابر آمریکاست

۲+۱ سند همکاری بلندمدت

***

گزارش ایسنا با عنوان "ردپای «نفوذ» در حوزه های علمیه " از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود که در بخشی از این گزارش آمده است: حوزه حتماً در مسیر نفوذ قرار دارد. البته ادعا نمی کنیم نفوذ در حوزه زیاد است اما در مسیر آن قرار گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم بحث نفوذ را پیگیری کنیم.» اینها بخشی از سخنان مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه است. نهادی تازه تأسیس که وظیفه مقابله با ورود «مهره های دشمن» به حوزه یا جلوگیری از تأثیرگذاری شان بر روند پشیبرد اهداف این نهاد سنتی تعلیم آموزه های دینی و تربیت طلاب و مجتهدان را برعهده دارد و قرار است هشدارهای عالی ترین مقامات نظام و اظهار نگرانی های مسئولان رده بالا در این زمینه را با جدیتی بیش از گذشته پیگیری کند تا با «اطلاعات و آمار ثابت کند که دشمن دنبال چنین چیزی است.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان