پلیس آگاهی از شهروندان درخواست کرد تا آنان را در شناسایی یک جاعل حرفه ای که با جعل هویت حساب بانکی شهروندان را خالی و تبدیل به طلا می کند، یاری رسانند.

به گزارش لنگرنیوز ، روز بیست و یکم آبان ماه فردی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش اعلام داشت که مبلغ 177 میلیون تومان از حساب بانکی وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کاراگاهان عنوان داشت: از طریق سیستم پیامک اطلاع پیدا کردم که مبلغ 177 میلیون تومان از حساب سپرده من نزد شعبه میرداماد به حساب دیگری که به نام من و در شعبه ای دیگر افتتاح شده واریز شده و این در حالی است که من به غیر حساب سپرده خود، در شعبه میرداماد، هیچگونه حسب بانکی دیگر ندارم.

وی افزود: بلافاصله به شعبه مورد نظر مراجعه و اطلاع پیدا کردم که فرد ناشناسی با جعل هویت بنده اقدام به افتتاح حساب مجعول و برداشت وجه از حساب بنده کرده است.

 

 

شناسایی تصویر متهم پرونده با توجه به اظهارات مالباخته، تصاویر دوربین های مداربسته بانکی مورد بررسی قرار گرفت و همزمان تراکنش مالی حساب بانکی مجعول نیز مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده با مراجعه به یک طلافروشی در سبزه میدان تهران، تمامی این مبلغ را تبدیل به سکه های طلا کرده است.

بلافاصله طلافروشی مورد نظر در سبزه میدان شناسایی و تصاویر دوربین های مداربسته آن مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد فردی که اقدام به دریافت پول از حساب مالباخته نموده همان فردی است که در طلافروشی اقدام به خرید سکه کرده است.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تصویر متهم پرونده و جهت شناسایی هویت وی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته و مدارک مجعول ارائه شده به شعبه بانکی، از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ لذا از شهروندانی که موفق به شناسایی هویت صاحب تصاویر شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، محل سکونت و یا تردد این شخص را از طریق شماره تماس های 21868306 و 21868294 در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان