[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم دلخوش شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه اگر جلوی ریزگردها گرفته نشود مردم دچار بحران می شوند، اظهار کرد: ترکیه در حاشیه کشور سدی احداث می کند که ظرفیت آن ۳۰ برابر سد منجیل است و برخی کشورها نیز دیواره سازی می کنند و به اعتقاد من این عوامل بحران زا است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید برای برخورداری مردم از حقوق خود در کنوانسیون ها پیگیر باشد، افزود: ایران جز خشک ترین کشورهای دنیا است و ۵۰ درصد از چاه های کشور خشک شده در حالی که برخی کشورها در کنار مرز ما آب ها را می برند.

وی تصریح کرد: قیرآبه پاشی در دستور کار مجلس است و اعتباراتی نیز برای بیابان زدایی و کاشت درخت پیش بینی شده اما این اقدامات جوابگوی مقابله با ریزگردها نیست.

دلخوش با اشاره به ورود گرد و غبار به استان گیلان، بیان کرد: زمانی تنها در جنوب کشور این مشکل وجود داشت اما هم اکنون به دلیل عدم رعایت مفاد کنوانسیون ها توسط کشورها در شمال هم گرد و غبار داریم.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه باید برای استیفای حقوق مردم بیشتر تلاش کند، افزود: نباید اجازه داد در ازای استفاده جزئی از رودخانه های عراق، استفاده بخش زیادی از آب های مرزی خود را از دست بدهیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان