به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مومنی امروز در مراسم یادواره شهدای منا در مسجد جامع لنگرود با بیان اینکه بدترین جنایت، در فاجعه منا و پیکر حاجیان انجام شد، اظهار کرد: وهابیت هر کسی که به پیامبر و امامان توسل کند را مشرک می‌خواند که در این صورت مشرک را واجب‌القتل می‌دانند و این تفکر که از عبدالوهاب برخواسته شد در فاجعه منا مشاهده شد. 

وی با بیان اینکه وهابیت، دشمن پیامبر و تفکر اسلام است، گفت: در چند سال گذشته شاهد رشد مسلمان شدن در کشورهای مختلف هستیم که وهابیت نیز در مقابل عملیات‌های مختلفی را در حرم‌های مختلف ائمه انجام دادند. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تخریب قبور ائمه و بمب‌گذاری و غیره از جمله اقدامات وهابیت علیه شیعه و اسلام در طی سال‌های گذشته در حرمین است، افزود: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر فرمودند «شاهد اضمحلال تمدن فرهنگ غرب خواهیم بود» و این خطر را وهابی‌ها حس کردند و هم از لحاظ عقیدتی و هم فیزیکی تلاش کردند تا فرهنگ شیعه و تشیع را از بین ببرند و با ذکر امیرالمومنین و فرهنگ مهدوی می‌جنگند اما هیچ گاه موفق نخواهند بود. 

مومنی با بیان اینکه وهابیت از اسلام و مسلمانان وحشت دارد، تصریح کرد: سرود سلام فرمانده که توسط بچه‌های لنگرود انجام شد و در کشورهای مختلف نیز بازخوانی شد موج وحشت را در دل وهابیت و دشمنان اسلام و انقلاب انداخت و به روش‌های مختلف در حال کارشکنی هستند و نمی‌خواهند نام امام عصر (عج) در جهان گسترش یابد. 

وی با بیان اینکه هجرت اصغر، هجرت اوسط و هجرت اکبر سه نوع هجرت است و هر کسی در این نوع هجرت ورود کند رستگار می‌شود، گفت: هجرت از مکانی که کسب‌وکار حلال نیست، دل نبستن به موقعیت‌ها و دنیا، مطیع خدا بودن از بخش‌ها و انواع هجرت است که یکی دیگر از انواع هجرت این است که کسانی در حال احرام لبیک‌گویان به سوی خدا هجرت می‌کنند. 

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، آن کسی که در هجرت اصغر موفق شود در دو هجرت دیگر نیز موفق می‌شود و هجرت اوسط، هجرت مهمی است و منظور، هجرت از نفس است و دلبستگی و ذره‌ای نفسانیات در وجود فرد نیست. 

انتهای پیام/

خبر: محمدرضا منصفی

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان