رشت- استاندار گیلان با اشاره به وجود کمبودهایی در ارائه خدمات درمانی در بخش تامین اجتماعی، گفت: تقویت زیرساخت های درمانی تامین اجتماعی گیلان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مددجویان بهزیستی توانمندسازی و حمایت از افراد تحت پوشش این نهاد را از مهم ترین اولویت ها و برنامه های این سازمان عنوان کرد.

وی با اشاره به پیش بینی تسهیلات تبصره ۱۶ برای اشتغال زایی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، اظهار کرد: با توجه به توانمندی و ظرفیت مددجویان در حوزه های مختلف اگر کارفرمایان زمینه اشتغال آنها را فراهم کند از مزایایی برخوردار می شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای تأمین مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی نیز برنامه ریزی هایی انجام شده است، گفت: تسهیلات ساخت مسکن و همچنین ودیعه مسکن نیز از جمله برنامه های پیش بینی برای مددجویان بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه حمایت هایی در حوزه دریافت خدمات درمانی نیز برای این افراد در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: این بخش اعتباراتی از سفر رئیس جمهوری و از بودجه امسال استان گیلان پیش بینی ها انجام شده است.

عباسی افزود: بخشی از این منابع جز بودجه تکلیفی و از وظایف مسئولان و متولیان این حوزه بوده و باید اهتمام ویژه ای به آن شود.

وی با اشاره به پوشش افراد دارای معلولیت از سوی سازمان بهزیستی و با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، گفت: افراد معلولی هستند که توانمندی های بسیاری داشته و می تواند در حوزه های مختلف به ویژه بخش تولید فعالیت داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه آسیب شناسی های لازم در حوزه معلولان انجام و برنامه ریزی لازم برای بهره مندی از توانمندی و ظرفیت این افراد انجام شده است، تصریح کرد: حمایت های لازم از این افراد برای بهره مندی از همه امکانات انجام می شود.

وی با اشاره به هفته تأمین اجتماعی و اجرای طرح بیمه فراگیر ایرانیان، اظهار کرد: افرادی زیادی اعم از عادی و مستمربگیران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

عباسی به برخی مشکلات در حوزه درمانی افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: در روزهای آینده شاهد بهره برداری از بیمارستان تأمین اجتماعی در کومله شهرستان لنگرود خواهیم بود.

وی با تأکید بر لزوم انجام تلاش های بیشتر برای ایجاد زیر ساخت های درمانی تأمین اجتماعی در شهر رشت، ادامه داد: یکی از انتظارات ما از مسئولان تأمین اجتماعی اهتمام و توجه بیشتر به بیمه های تکمیلی است.

استاندار گیلان با اشاره به ایجاد تغییرات در حقوق و مزایایی افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، افزود: ما به دنبال مطالبات بحق بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه حمایت از بازنشستگان و افراد کم درآمد اولویت دولت سیزدهم است، تصریح کرد: تلاش می شود تا بهترین شرایط برای این افراد ایجاد شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان