مناطق ییلاقی تهران برای سفری یک روزه

۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۰:۵۳ چاپ کد خبر: 175324

لنگرنیوز | سفری یک روزه به اطراف شهر برای پایتخت نشینانی که غرق روزمرگی شده‌اند می‌تواند نجات‌بخش باشد. طبیعت همیشه کامل‌ترین منبع برای بازیابی روح و روان است و نباید از روستاهای ییلاقی و مناطق تفریحی اطراف تهران غافل شد. با اجاره ویلا اطراف تهران می‌توانید سفر یک روزه پر ماجرا و هیجان‌انگیز یا آرام و بی‌تنش را رقم بزنید.

 

هوای خنک فیروزکوه برای طبیعت‌گردی

فیروزکوه یکی از مناطق مناسب برای فرار یک روزه از گرما و آلودگی تهران است. این منطقه به خاطر حضور رودخانه‌ها، آبشارها وچشمه دارای طبیعتی بکر و مطبوع است. از شاخص‌ترین ناحیه‌های گردشگری آن می‌توان به آبشار ساواشی اشاره کرد که برای رسیدن به آن باید مسیر هیجان‌انگیز دو تنگه  «سا» و «واشی» را در آب پیمود. مناسب‌ترین زمان بازدید از آن فصل تابستان است.

اما جز آبشار ساواشی در 20 کیلومتری فیروزکوه دریاچه سد نمرود قرار گرفته که با اتراق کنارش می‌توان با خود خلوت کرد. هوای کوهستانی‌ فیروزکوه ذهن را به آرامش می‌رساند و . این سد با اینکه طبیعی نیست اما جزیی از محیط خود شده و مکان مناسبی برای پیک‌نیک است. 

 

 پرواز با پاراگلایدر در آسمان کردان

بعد از حدود 68 کیلومتر خارج شدن از شهر تهران به کردان، یکی از روستاهای سرسبز که به باغ‌های میوه‌اش معروف است می‌رسیم. رودخانه ارتفاعات کهار که از شمال شرق  به سمت جنوب غربی این روستا می‌گذرد به این منطقه طروات و زندگی بخشیده است. اگر به طبیعت‌گردی علاقه‌مندید می‌توانید با قدم زدن کنار رودخانه کردان و تنفس هوای تمیز و خنکش انرژی هفته کاری خود را ذخیره کنید. اما اگر به تخلیه هیجان احتیاج دارید و به دنبال تجربه‌های ماجراجویانه هستید، رفتن به سایت پرواز کردان یک تجربه جدید را به دنبال دارد. سایت پرواز این امکان را محیا می‌کند که شما این بار به جای قدم زدن سوار بر پاراگلایدر از طبیعت کردان لذت ببرید. اگر این اولین تجربه پالاگیدر سواری شماست نگران نباشد در ابتدا می‌توانید در سایت پرواز آموزش‌های لازم را فرا بگیرید. اجاره ویلا کردان با جکوزی جاباما کمک می‌کند تا بدون خستگی به برنامه‌های متنوع تفریحی برسید و بدون کوفتگی راهی خانه شوید و هفته پیش رو را با شادابی آغاز کنید.

آبشار یخی فشم

 اوشان فشم یک روستای خوش آب‌هوای دیگر است که محیطی آرام دارد و با گشودگی پذیرای مسافر است. مهم‌ترین جاذبه گردشگری آن آیشار یخی است که در روستای آبنیک، دوازده کیلومتری فشم قرار گرفته است. این آبشار در فصل زمستان مقصد یخ‌نوردان است البته برای کسانی که مهارت آن را ندارند خطرناک است.

آبنیک علاوه بر آبشار یخی کوچه باغ‌های باصفا و سرسبزی دارد که بعد از گشت و گذار و عکاسی  در آن‌ها می‌توانید خود را در یکی از رستوران‌های با کیفیتش مهمان کنید. فشم یکی از گزینه‌های مطلوب برای ترک یک روزه تهران است.

 

ماهیگری و تجربه‌های چهارفصل طالقان

شهر ییلاقی طالقان در میان رشته کوه البرز در96 کیلومتری کرج واقع شده و طبیعت چهار فصلش آن را به شهر‌ی بهشتی تبدیل کرده است. سد طالقان برای علاقه‌مندان به ماهیگیری یک تفریحگاه تمام عیار محسوب می‌شود که مقصد خوبی برای شکار ماهی‌های قزل‌آلا، قزل‌آلا رنگین‌کمانی، کپور و… است. حتی اگر به ماهیگیری هم علاقه نداشته باشید لذت تماشای غروب آفتاب در کنار دریاچه‌ی آبی می‌تواند شما را از این جهان جدا سازد.

طالقان از مناطق پر آب حاصل‌خیز است که آبشارها و رودخانه‌های زیادی را در خود جا داده است. آبشار شل بن در روستای بزج بلندترین آبشار این منطقه است که آب تگری‌اش از کوهستان پایین می‌آید و همجواریش تمام تنش‌ها را با خود می‌شوید.

قله شاه البرز طالقان به خاطر رتبه اول طولانی‌ترین پیمایش در بین قله‌های ایران همیشه مورد توجه کوهنوردان بوده است. پس نباید تفریحات کوهستانی آن را در فصل زمستان نادیده گرفت. در هر فصل طالقان مقصدی ویژه و بکر برای یک سفر کوتاه است.

 

بهترین مناطق اطراف تهران برای یک سفر یک روزه

در این مقاله به 4 منطقه‌ تفریحی اطراف تهران پرداختیم که گزینه‌هایی برای گشت و گذار یک روزه‌ هستند. با اجاره ویلا اطراف تهران می‌توانید آخر هفته‌ای به یادماندنی را در کنار خانواده یا دوستانتان تجربه کنید. لواسان، روستای افجه، دشت لار، شهرستانک، برغان، وردیج و واریش و… دیگر مناطق‌ ییلاقی برای سفر یک روزه‌، مناسب ساکنین تهران یا کرج است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان