رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قرمز شدن دو شهرستان استان، گفت: پنج شهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی پیش بینی می شد که رنگ بندی شهرهای استان گیلان تغییر کند.

وی با بیان اینکه در اطلاعیه جدید شهرستان های لاهیجان و رودبار از وضعیت نارنجی خارج و در وضعیت قرمز قرار گرفتند، افزود: شهرستان های رشت، خمام، شفت، لنگرود و فومن نیز که پیش از این جز شهرهای زرد بودند نارنجی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه املش، آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رضوانشهر، سیاهکل، رودسر، صومعه سرا و ماسال در رنگ بندی زرد قرار دارند، گفت: تالش تنها شهرستان آبی استان گیلان است.

وی عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک در اماکن عمومی، بی توجهی به توصیه ها و هشدارها، افزایش حضور مسافران در گیلان را از مهم ترین عوامل افزایش تعداد بیماران کرونایی در یک هفته اخیر برشمرد.

مهرابیان همچنین به نقش واکسیناسیون در افزایش سطح ایمنی اشاره و اضافه کرد: شهروندان باید نوبت های واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و در حال حاضر حدود ۵۰ درصد شهروندان گیلانی واکسن دُز سوم را دریافت نکرده اند که باید سریع تر اقدام کنند.

وی با اشاره به آسیب پذیر بودن کودکان و نوجوانان و افزایش تعداد مبتلایان در این رده های سنی، افزود: والدین باید نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان