مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در لنگرود خبر داد

اجرای طرح رتبه بندی معلمان تا قبل از مهر ۱۴۰۱/جذب ۵۰۱ نیرو در گیلان

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۲۱:۵۰ چاپ کد خبر: 175774

به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، محمد فائزی در حاشیه اختتامیه نخستین لیگ علمی دوره دوم متوسطه که در شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به حضور ۴۵۰ تیم از مدارس استان گیلان در این رقابت ارزشمند، اظهار کرد: لیگ علمی با سایر آزمون ها و رقابت های علمی دانش آموزی تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه ۳۵ تیم به مرحله استانی راه یافتند، افزود: رتبه های اول تا سوم را شناسایی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، از برگزاری لیگ  علمی دوره اول متوسطه نیز خبر داد و عنوان کرد: از هر مدرسه پنج نفر یک تیم را تشکیل می دهند و به صورت گروهی در آزمون شرکت می کنند.

فائزی هدف از برگزاری این لیک علمی را تمرین همکاری و تعامل در بین دانش آموزان دانست و اضافه کرد: خروجی این مسابقات نشان دهنده یک تلاش تیمی است که باید تمرین و تکرار شود، زیرا در کشور ما عملکرد انفرادی خوبی داریم، اما در حوزه کارهای تیمی و گروهی نتیجه قابل قبول نیست و لذا باید از مدارس شروع کنیم.

وی لیگ علمی را فقط درس و آزمون ندانست و متذکر شد: دانش آموزان یک تجربه موفق اجتماعی را کسب کردند و باید آن را افزایش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان همچنین به اجرای طرح رتبه بندی معلمان تا قبل از مهر ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح مراحل سخت را پشت سر گذاشته و هم مصوبه مجلس و هم آیین نامه دولت را دارد لذا در حال رفع برخی از اشکالات است و در کوتاه ترین زمان اجرایی می شود.

وی از جذب ۵۰۱ نیرو در آموزش و پرورش گیلاناز طریق ماده ۲۸ آزمون استخدامی خبر داد و گفت: مجموع آورده های علمی و مصاحبه ای تحویل سازمان سنجش شده و پذیرفته شدگان یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان خواهند گذراند؛ البته این جذب علاوه بر دانشجومعلمان است.

فائزی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید پذیرای حدود ۳۸۰ هزار دانش آموز در استان هستیم، اضافه کرد: اگرچه با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، اما با کمک خیرین و اداره کل نوسازی مدارس امور پیگیری می شود و تا مهر امسال دو مدرسه بزرگ را تحویل می گیریم که تا دهه فجر نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان