شوش - نماینده مردم شوش در مجلس گفت: پدیده ریزگردها مشکلات متعددی برای مردم استان های جنوبی ایجاد کرده و نیاز است برای رفع سریع و اساسی این معضل، دیپلماسی منطقه ای فعال شود.

محمد کعب عمیر در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در دیدار با وزیر امور خارجه ایران خواستار تشکیل کارگروهی بین دولت و مجلس برای پیگیری معضل ریزگردها با منشأ خارجی شدم که این معضل متأسفانه مشکلات متعددی برای مردم به ویژه خوزستان و دیگر استان ها به وجود آورده است.

وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از منشأ ریزگردها مربوط به کشورهای همسایه هست نیاز هست با کارگروهی و دیپلماسی فعال این مشکل به صورت ویژه پیگیری و دنبال شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: برای رفع معضل پدیده ریزگردها با منشأ خارجی نیاز به ارائه راهکارهای عملی و کوتاه مدت در مجامع بین المللی است که باید توسط کارگروه و دیپلماسی فعال محیط زیستی دنبال شود.

کعب عمیر با اشاره به مختل شدن زندگی مردم بر اثر معضل ریزگردها بیان کرد: امیدواریم دولت و دیگر دستگاه های متولی با تشکیل کارگروهی بین دولت و مجلس همچنین دیپلماسی فعال محیط زیستی فکری اساسی برای این معضل کنند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس افزود: در دیدار با وزیر امور خارجه ایران خواستار پیگیری ویژه برای احداث بازارچه مرزی ایران و عراق در شوش شدم این در حالی است که در نشست اخیر با وزیر کشور نیز این مورد را هم پیگیری کرده و دستورات لازم صادر شد.

کعب عمیر تصریح کرد: قطعاً با احداث بازارچه مرزی ایران و عراق در شوش علاوه بر رونق اقتصادی، شاهد افزایش اشتغال هم خواهیم بود که امیدواریم دولت این مورد را در اولویت کاری قرار دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان