مسؤول بسیج رسانه کشور روزمرگی را یک آفتی برای رسانه های جریان انقلاب دانست و گفت: امروز متاسفانه اصحاب رسانه در کارها دچار روزمرگی شدند و به شدت دچار انزوای گفتمانی درون سیستمی هستیم که جای بسیار تاسف ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس محمدیان عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه حراست جبهه رسانه توسط بسیج رسانه و خانه مطبوعات صورت می گیرد، اظهار کرد: پیوند و همراهی بسیج رسانه و خانه مطبوعات منجر به ضریب دادن برنامه های رسانه ای و پیشرفت در این حوزه می شود. 

وی با اشاره به نقش مؤثر اصحاب رسانه در تحول عظیم در جمهوری اسلامی گفت: آنچه امروز در دستان من و شماست امانت است لذا خانه مطبوعات و بسیج رسانه باید در یک سو و در کنار یکدیگر فعالیت کنند. 

مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر لزوم توجه به زمینه سازی تحول عظیم در عرصه رسانه افزود: امروز زمینه تحول در عرصه رسانه آماده است و هیچ قشری به مانند بسیج رسانه و خانه مطبوعات نمی تواند از اصحاب رسانه حمایت کند. 

محمدیان روزمرگی را یک آفتی برای رسانه های جریان انقلاب دانست و بیان کرد: امروز متاسفانه اصحاب رسانه در کارها دچار روزمرگی شدند و به شدت دچار انزوای گفتمانی درون سیستمی هستیم که جای بسیار تاسف دارد. 

وی با بیان اینکه برخی در رسانه ها فقط به دنبال منافع شخصی خود هستند، افزود: عدم اتحاد اصحاب رسانه سبب عدم تحول زیربنایی در کشور شده زیرا همه دنبال منفعت شخصی خود هستند. 

مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر اینکه خانه مطبوعات باید به جایگاه واقعی خود بازگردد، گفت: در کشور و استان ها خانه مطبوعات در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و این یک ضعف در سطح رسانه های کشور است. 

محمدیان یکی از مهم ترین مشکلات خانه مطبوعات را قوانین دست و پاگیر آن دانست و بیان کرد: سازمان بسیج رسانه و خانه مطبوعات تشکیل شد تا باری را از دوش اصحاب رسانه به ویژه رسانه های جریان انقلاب در سطح کشور بردارند. 

وی با اشاره به ضعف های آموزش رسانه و کادرسازی در سطح کشور تصریح کرد: یکی از ضعف های رسانه ها در سطح کشور را عدم آموزش و کادرسازی است و تا زمانی که این ضعف برطرف نشود نمی توان به تشکیل جبهه رسانه جریان انقلاب امیدوار بود. 

مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه در جمهوری اسلامی به بلوغ اقتصادی رسانه ها توجه نشده است، گفت: تا زمانی که رسانه ها استقلال مالی نداشته باشند هیچ مشکلی در کشور برطرف نخواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تاسیس شرکت خدمات رفاهی اصحاب رسانه در استان گیلان بیان کرد: اگر شرکت خدمات رفاهی اصحاب رسانه در گیلان ایجاد شود سازمان بسیج رسانه کشور بودجه لازم را در تامین و جذب می کند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

مدیر عامل خانه مطبوعات استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه اعضای خانه مطبوعات خود را جزئی از بسیج رسانه در استان گیلان می دانند، اظهار کرد: یکی از افتخارات اعضای خانه مطبوعات در استان گیلان بسیجی بودن و عضو بسیج رسانه بودن آنان است زیرا این دو نهاد دو بال مهم در رسانه ایی در سطح کشور هستند. 

میلاد ابراهیمی یکی از دغدغه اصحاب رسانه را بیمه رسانه های مجازی دانست و گفت: رسانه های مکتوب در سطح کشور از یارانه و بیمه رسانه ای استفاده می کنند ولی در رسانه های مجازی این امر مقفول مانده لذا از بسیج رسانه کشور درخواست دارم به این مطالبه پایگاه های خبری توجه کنند. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین در رسانه های جریان انقلاب در سطح کشور بیان کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در فرمایشات متعدد خود توجه به جهاد تبیین است زیرا استکبار سعی دارد دستاوردهای انقلاب اسلامی را وارونه جلوه دهد. 

مدیر عامل خانه مطبوعات استان گیلان از امضای تفاهم نامه میان خانه مطبوعات و بسیج رسانه در خصوص تشکیل قرارگاه رسانه ای جهاد تبیین خبر داد و افزود: خانه مطبوعات استان گیلان سعی دارد با همکاری بسیج رسانه جهاد تبیین را در این استان عملیاتی کرده و قرارگاه رسانه ای جهاد تبیین را ایجاد کنیم که به نوبه خود در کشور کم نظیر است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان