رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به به روزرسانی پرداخت های پرسنلی و غیر پرسنلی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: خوشبختانه بخش اعظمی از کارانه مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین بخش های دارو، تجهیزات ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با حضور ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست و همچنین مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها، بیمارستان ها و دانشکده ها به صورت ارتباط تصویری برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تسلیت ایام حزن و اندوه سالار شهیدان امام حسین علیه السلام اظهار کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) رهایی از جهل و گمراهی بوده است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم و بهره گیری از ظرفیت بیت المال در این جهت از شاخصه های مدیر تربیت یافته در مکتب حسینی است، افزود: مسؤول و مدیر در دانشگاه اگر از امکانات درست استفاده کند و در کارش تعهد و تخصص داشته و از همه مهم تر نسبت به حقوق مردم توجه داشته باشد، در مکتب امام حسین علیه السلام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهدای زمین برای احداث طرح های بهداشتی و درمانی در سال های گذشته، گفت: همه مدیران شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان ها باید کمک کنند تا اسناد مالکیت زمین ها و موقوفات را سریعاً ساماندهی کنند.

همه پرداختی های پرسنلی و غیرپرسنلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روز است

سالاری با اشاره به به روزرسانی پرداخت های پرسنلی و غیر پرسنلی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: خوشبختانه بخش اعظمی از کارانه مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین بخش های دارو، تجهیزات و بازار پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تخصیص بودجه در بهداشت منوط به ثبت خدمات در سامانه ها است، افزود: بسیاری از کارها در نظام سلامت گیلان انجام شده اما در سامانه سیب ثبت نمی شود که باید این موضوع بسیار جدی گرفته شود.

همه باید در نظام بهداشت، درمان و آموزش دارای کارنامه عملکردی باشند

سالاری با اشاره به وجود نیروی انسانی کافی و تجهیزات مناسب جهت ارائه خدمات سلامت محور به مردم گفت: همه همکاران در معاونت های بهداشتی، درمان و آموزشی باید دارای کارنامه عملکردی باشند و زیرساخت های این کار خواست نیز لازم است سریعاً طراحی و در دسترس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از خدمات بهداشتی و درمانی در استان باید بدون کم وکاست و به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه شود، تصریح کرد: ایجاد و توسعه مرکز شبانه روزی دندانپزشکی، راه اندازی حداقل یک داروخانه شبانه روزی، ایجاد مرکز غربالگری سرطان در شهرستان ها یا در شهرستان های معین ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مدیران شبکه های بهداشت و درمان را مسؤول تمامی مسائل حوزه سلامت در شهرستان ها دانست و بیان کرد: مدیران بهداشت و درمان شهرستان ها مسؤول تمامی خدمات بهداشتی، درمانی هستند و باید در برابر همه اقدامات پاسخگو باشند.

 راه اندازی داروخانه ای مختص ارائه خدمات دارویی به بیماران سرطانی در گیلان

سالاری یکی از بزرگ ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان را ایجاد و راه اندازی مرکز داروخانه ای مختص بیماران سرطانی دانست و گفت: هم اکنون تمام بیماران سرطانی داروهای موردنیاز خود را در مراکز داروخانه ای دولتی دریافت کرده و نباید نسخه به دست در مراکز داروخانه ای سرگردان باشند.

وی اصلاح نظام تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را یکی از اقدامات اساسی دانست و افزود: تمامی اهداف در یکپارچه سازی تهیه، طبخ و توزیع تغذیه ارتقای کیفی و پیشگیری از اسراف بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همان گونه که در تغذیه به عنوان پرهزینه بودن خدمات نیاز به اصلاح و نظارت بیشتر بود، در حوزه تأسیسات و نگه داری تجهیزات نیز، نیاز به اصلاح و جدیت در اعمال اهرم های مدیریتی وجود دارد.

بستری ۳۰۰ بیمار کرونایی در گیلان / مراقبت ها و واکسیناسیون جدی گرفته شود

سالاری اشاره ای به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و سیر ابتلا به این بیماری همچنان صعودی بوده و لازم است مراقبت ها و همچنین واکسیناسیون در استان جدی تر گرفته شود.

وی همچنین بر تشدید خدمات غربالگری به ویژه در غربالگری فشارخون، مراقبت دهان و دندان تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمامی اقدامات انجام شده به جهت افزایش برخورداری مردم از خدمات دولتی نظام سلامت بوده، تصریح کرد: باید مراکز ماموگرافی در استان فعال تر شده و همچنین از دستگاه رادیوتراپی در مرکز آموزشی درمانی رازی بیشتر بهره گرفته شود.

هدف از قیام امام حسین (ع) خارج کردن بشریت از جهل و گمراهی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار کرد: امام حسین (ع) تمام وجودش را در راه خدا صرف کرد و هدف از قیام این امام همام، خارج کردن بشریت از جهل و گمراهی بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی با اذعان به اینکه اگر کسی در مسیر امام حسین علیه السلام باشد و با جهل زندگی کند، در مشی این امام بزرگوار نیست، افزود: کسی که امام حسینی باشد نمی تواند در مواجهه با ظلم بی تفاوت باشد چراکه هم نشینی با ظالم از اوصاف لشکریان یزید است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه درس عاشورا را مقاومت و بردباری دانست و گفت: عاشورا درس آزادگی به ما داده و به ما می فهماند که در برابر ظلم سکوت نکنیم.

گفتنی است در این نشست تعدادی از معاونین و همچنین مدیران ستادی دانشگاه به بیان نکته و نظرات و همچنین دیدگاه های پیرامون حوزه های کاری خود و راهکار های عملیاتی در جهت ارتقای شاخص ها و رفع موانع نظام سلامت اشاره کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان