مشهد ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: ۱۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب محور با محوریت ماه محرم و صفر در کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر ۱۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب محور با محوریت ماه محرم و صفر و ۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب محور با محوریت ایام و هفته امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین گفت: امروزه با توجه به تهاجمات فرهنگی و راه اندازی جنگ نرم توسط دشمنان به منظور آسیب زدن و کم رنگ کردن دین اسلام و مسلمان در جوامع بشری و به ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران، یکی از اهداف اصلی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزاری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی کتاب محور در راستای جهاد تبیین، افزایش سواد اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه های مردمی و آموزشگاه های غیررسمی سعی بر آن دارند تا در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی گامی مؤثر و مفید در راستای آشنایی بیشتر مردم با بزرگان دینی و ائمه اطهار (ع) بردارند تا علاوه بر انجام رسالت اصلی خود ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بستر ساز اشاعه فرهنگی اسلامی ایرانی به منظور ترویج سبک و زیست مومنانه را نیز در جامعه فراهم سازند.

حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه امسال نیز همچون سالیان گذشته ویژه برنامه «حسینیه کتاب» برگزار می شود، افزود: این بار نیز همچون گذشته با شعار «زیر علمت کتاب می خوانم» کتابخانه های عمومی استان میزبان بالغ بر ۱۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب همچون نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، نشست های کتابخوانی، برگزاری محافل ادبی، نمایشگاه کتاب، مسابقات کتابخوان، معرفی کتاب، نمایشنامه خوانی و … هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر، هدایت جامعه به سوی خوبی و دوری جستن از بدی ها است. کتابخانه های عمومی نیز با اجرای برنامه های فرهنگی در این راستا قدم برمی دارند، در واقع می توان اینگونه نتیجه گرفت که امر به کتاب، امر به معروف است.

وی همچنین از اجرای بالغ بر ۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب محور با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان