به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، بیش از یک هزار حرفه آموزشی در مراکز دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه استان ارائه می شود و ۱۰۰ میلیارد تومان برای کارگاه های آموزشی پیش بینی شده که این میزان پنج ...

کاظم پورنصیری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه مهمترین شاخصه توزیع اعتبارات سفر رئیس جمهور، تعداد کارگاه های آموزشی هر استان است، اظهار کرد: ۱۵۵ کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در گیلان وجود دارد که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن ها پیش بینی شده که پنج درصد از اعتبارات این بخش در کل کشور است. 

وی با تاکید بر اهمیت اولویت های هزینه بودجه برای بخش فنی و حرفه ای گفت: برای تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شفت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که مقرر شده در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اختصاص یابد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به آموزشگاه های آزاد استان نیز پرداخت می شود، افزود: ۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای در استان گیلان اختصاص می یابد. 

پورنصیری با بیان اینکه هشت رسته اولویت دار در بخش اشتغال مشخص شده که قرار است آموزش درکارگاه ها با طرح تکاپو تطبیق داده شود، گفت: تاکنون ۴۵ درصد از طرح مذکور اجرایی و برنامه ریزی برای اجرای کامل آن نیز در دستور کار است. 

وی با اشاره به اینکه یک هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در گیلان وجود دارند که بر اساس رونق کسب و کار و توان مالی مالکان آن ایجاد شده است، تصریح کرد: این آموزشگاه ها حدود ۳۰۰ حرفه را در استان آموزش می دهند و از آن جایی که هزینه تجهیز کارگاه های سنگین بالا است این آموزشگاه ها به سمت آموزش رشته های سبک می روند. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه ۵۰۰ رشته آموزشی در بخش دولتی تدریس می شود، گفت: فضاهای آزادی را در اختیار کارآفرینان قرار می دهیم و این افراد به بانک ها جهت دریافت تسهیلات معرفی می شوند تا کسب و کار متناسب با مهارت خود را ایجاد کنند. 

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از فعالیت های آموزشی به صنایع اصناف و بنگاه های زودبازده اختصاص یافته است، گفت: برای حدود ۲۰ شرکت و کارخانه، مجوز کارگاهی و بین کارگاهی صادر کردیم و سال گذشته حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر در بخش اصناف آموزش های مهارتی را کسب کردند.

پورنصیری با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای به صورت حضوری، مجازی و تلفیقی ارائه می شود، تصریح کرد: محتوای الکترونیکی آماده شده و جشنواره هایی را نیز برگزار کردیم و تلاش داریم که محتوای الکترونیکی این بخش در اختیار علاقه مندان قرار گیرد اما برای ارتقا کیفیت، آموزش حضوری را در اولویت قرار داده ایم. 

وی با اشاره به اینکه استان گیلان سال گذشته در بخش مسابقات ملی مهارت ۱۴ برگزیده و مدال آور در رشته های مختلف از جمله طراحی فضای سبز، فناوری اطلاعات، صنایع چوب و طراحی لباس داشته است، گفت: علاقه مندان می توانند برای شرکت در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت تا ۱۵ مرداد ماه از طریق سایت اداره کل فنی و حرفه ای و یا مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ها ثبت نام کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان